lördag 15 december 2012

Lördag i tö

Som jag pratat om vacker vinter och storslagna mängder snö...
Så kan jag lika gärna sluta prata nu.

För allt smälter undan..
lite av mitt inre kanske smälter med snön
Jag ville ju att det skulle vara vitt till självaste tomte dagen.
Ville.

Men det blir ju inte alltid som man vill.
Inte alltid.




Jag vaknade sent idag.
sent för att vara jag.
Och godmorgon till alla som fått sova tänkte jag.
För jag sov aldrig i natt.
Inte riktigt.
Inte helt.

Det snurrar för mycket i mitt huvud.
Jag hittar inte vad eller varför.
Men det snurrar.

Texter, julklappar, drömmar och oro.. allt snurrar där som en spyfärig virvelvinds karusell.
Snurrar för mycket.
Och jag vill att det slutar.

Jag tar en lång promenad utan musik.
Jag tvingar mig själv att andas.
Lugnt.
Lugnare.


Men jag tror inte att det fungerar.
Inte idag.
Med den smältande snön smälter jag undan lite jag med.
Sakta.. lite.
Men jag försvinner ju inte.
Skönt.
För även om kroppen är lite svidig, lite ledsen och kanske för tung så vet jag ju att jag inte gör som snön.
Försvinner.

Jag tar ett djupare andetag.
Jag pratar livet med en son som är 7 år som kräver svar på de mest märkliga frågor.
Jag sorterar strumpor i en korg som aldrig tar slut.
Jag andas.

Och så längtar jag.
Till snart.
Snart då allt är precis som vanligt igen, och tills systern kommer, bror min kommer, och hela huset kommer gunga av kusiner.

Till det.
Längtar jag.








5 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade till dig via Judita, Välkommen Hem :)
    Vilken underbart snygg blogg du har, och hem, wow jag måste kolla mer! Sen skulle det nästan kunna vara jag som skrev detta inlägg, känns som mina tankar! Fast jag har ingen son på 7.. utan en på 2, snart 3 :)

    Ha en fortsatt fin lördagkväll, eller natt, för det är det ju nästan..
    Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh hej!
      Vad trevlgt att du hittat hit. Och genom Judita! en av mina topp favoriter! .)
      Tack för alla fina ord.
      Nu är det jag som springer in till dig!

      Kram och trevlig Söndag som det ju är nu!
      :)

      Radera
  2. ...och jag tror att snön kommer tillbaka också. Det känns som ett år med en vit jul. Jag trort...

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. skönt att höra att du trort...Älskar hela ditt uttryck! :)

      Tack snälla.
      KRAM!

      Radera
  3. Fruktansvärt! Snyggt skåp.. Like!
    Kram Eva

    SvaraRadera