tisdag 6 november 2012

Vinterskor och möten

Det är Tisdag.

Idag visar solen upp sig försiktigt bakom grådisiga moln.
Kanske kanske den kommer ge mig en stråle eller två.

Längtar inte efter regn.
Längtar efter sol.

Det är Tisdag i November.

November.

Vad var det som hände tänker jag och ser hur allt bara fladdrade förbi mitt liv på något magiskt sätt.
Det var ju nyss vår och vi längtade efter de där lata dagarna vid havet.

Nu är det November.
Snart jul.


Men jul är mysigt.
Jag har en jul att se fram emot.

Extra i år.

Eftersom i år stannar vi här.
Kvar i vårt hus.

Min bror med familj och så syster med hennes liga kommer hit.
Det betyder att det blir 7 kusiner som får fira jul tillsammans.
Kanske inte kan bli mycket bättre än så?

Jag tjuvstartade med ljus slinga i hallen och vid skrivbordet igår.
Nu kör vi all in tycker jag.
Eller?


Kanske man får hålla sig lite.
Men ljusslingor är ok.

Barnen har precis cyklat till skolan.
Där står Noels säng bäddad och fin.

Jag startar kanske med barnens pynt först.
Kanske.


Nu ska jag blåsa ut ljusen på matbordet och bege mig in till stan.
Jag har ett möte med någon.
Om något.

Hemligheter är bra ibland tänker jag.
Jag läste en quote på pinterest som sa:

Don't tell people your dreams
Show them.

Så det är det jag gör.
 just nu.
Tar tag i drömmar och så.
Och ja visst.
Köper vinterskor till dottern.
det med.

KRAM!

♡ 





9 kommentarer:

  1. Ljusslingor får man ha året om:-)
    Så det så...:-)

    Dina hemligheter och drömmar låter spännande, jag gissar att vi en dag får ta del av dom...när drömmen är verklighet.
    Lycka till med alla dina planer och bestyr....och ha en underbar dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej.

      Ja men klart. det är ju för att jag har er här som jag törs liksom! :)
      Jag vill ju jobba med foto och inredning, tankar och ord, det som gör mig glad. Det som liksom är jag.
      Och du måste vara med på vägen.
      Så det så!

      KRAM!

      Radera
  2. Oh, vad roligt! Lev din dröm! Och visa när du kan :)

    Tack fina för din hälsning. Värmer länge...

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst ska man det!
      Leva sin dröm.
      Och jag tror det är det vi gör! :)
      Ha en fin dag fina du!!

      KRAM!

      Radera
  3. Vilken bra start på dagen. Underbara tankar och kusiner som ska mötas. De kommer ha ljuvliga minnen från sin barndomsjul!
    Vi stannar också i vårt hur i år. Det ska bli skönt om än inga kusiner men väl små pojk och flickvänner!!!

    Kram och kör lugnt. Idag var det glatt värre när jag körde till jobbet!

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha först tänkte jag glatt som i glad.. men sen fattade jag ju. halt menar du :)
      Här är det fortfarande plusgrader och jag slipper det där..men bara typ till i morgon gissar jag.
      Ha en fin dag!!
      KRAAAM!

      Radera
  4. Ja, julen är ju så mysig! Längtar massor och hoppas jag får tid för lite pyssel snart.
    Ha en fin kväll! kram Elin

    SvaraRadera
  5. Så fint du har :) Var kommer Noels fina påslakan och kuddar ifrån? Skulle passa så fint i min älskade prins rum :-) kram Anna

    SvaraRadera