måndag 5 november 2012

hoppa

Alla pratar ju om att det är som att ta steget..
ta det och bara HOPPA.

Jag vet inte hur det är att hoppa.
 eftersom du aldrig någonsin skulle få upp mig på en höjd, 
för att sedan hoppa utför.

Ehh nej jag har redan dött av höjdskräck halvvägs upp.

Men ändå.
Ska man ta det där steget alltså?

Att vara JAG.

Jobba med något som är JAG.
Mig själv?

Är det så?

Det känns fortfarande så läskigt och jag kämpar varje dag.
med att tro på mig själv som vissa av er gör.
Och jag läser era kommentarer om och om igen för att peppa.


Ska jag packa min kappsäck full av mig.
?
Packa den full med erfarenheter och fantasier.
Tankar och kreativitet?

Och så bara ta det där steget.

Hoppa.
Hoppas.

Jag tror det.
Jag behöver det.

Och känner att det finns nog dem som behöver mig.

Man kan ju alltid snurra in sig i ett gäng kuddar eller bubbelplast eller så.
Så man landar relativt mjukt.

Eller bara slås av känslan som jag tänker kommer.
Den där braiga känslan som jag behöver.

För jag kan ju.
Och jag vill ju.

Så då kör vi väl.

?

KRAM!

♡ 




10 kommentarer:

  1. Förstår din vånda! Tycker du är såå duktig och självklart ska du göra det du vill och är bra på. Men ett stort steg att starta eget.
    Hoppas det blir bra för dig hur du än väljer, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack Suss!!
      Så bra att jag har er!
      Ha en fin dag!
      KRAM!

      Radera
  2. och jag hoppar och studsar av nyfikenhet ...med vad!!!? ....



    Kram fina!

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha lite foto och så.. ;)
      Hoppa inte för mycket nu gumman. Jag behöver dig menar jag.. så du inte ramlar omkull och slår dig mitt i all nyfikenhet ;)

      KRAM!!!

      Radera
  3. HOPPA!!!! Kom igen nu rå!! Du kan, du vill ju, kom igen nu!! Vi stöttar dig, vi ska klappa händerna och vi ska heja på dej. Du kan ju om du bara törs och du klarar det! Kan jag så kan du. VÅGA! Kom igen nu!
    Heja heja dej!!!!! Kraaaam
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. men fina fina du!!
      Jag gör det.
      Planerar för hoppet först ju.
      Måste ju börja nånstans ;)
      Tack igen finaste Judita!

      KRAM Carola

      Radera
  4. Klart du ska hoppa! Du är ju superbra! Och vad gör det om det inte skulle gå bra! Du måste ju tordas annars kommer du ingen vart! Så hoppa nu! vad är det värsta som kan hända?????
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Helena!!!

      det är det här. att jag har er.
      Som får mig att känna så mycket mer.
      Mer stolthet och mer stöttning,
      Tack snölla fina du!!!

      KRam.

      Och ja det värsta.. hmm.. att det inte funkar ja.
      Typ inte farligt alls.
      ;)

      KRAM!

      Radera
  5. Klart du ska hoppa! Du är så duktig och har känslan. Och så vill jag bara säga detta: Jag har hoppat några gånger och när man ser tillbaka så känns de mer som små skutt. Ibland får saker och ting så stora proportioner. I efterhand förstår man inte riktigt..
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Hej

    Hittade précis hit :) Å jag trivs massor :)
    Jag tror jag stannar!

    Kramar Malin

    SvaraRadera