tisdag 6 november 2012

julpynt light

Ja jag har ju startat lite.

Lite bara.

Med att få till vinterkänslan.
Julkänslan.
Men en bloggvän sa att ljusslingor får man minsann ha hela året om så kanske jag inte tjuvstartat något alls ändå.

Idag pular jag ner lite granris i en sak.
Jag säger sak för det här är en av de sakerna jag så gärna ville ha när jag såg den.
Arbetskompisar och mannen och ja alla undrade till vad.

Till vad?


Till att ha champagnen i när den är fylld med is.
Eller till att fylla upp med citroner på köksbänken.
Eller så kan man göra som jag gör idag.

Petar i granris och några av mina vinkorkar.

Ett ljus.


Och så var det klart.
Lite mer vinterstämmning.


En av mina små bruna glasburkar från loppis agerar ljushållare.
Skenet blir perfekt och äntligen används de till mer än bara att stå.


Nu står de på ett skåp i köket,men full av liv och värme.

Och ja.
En av alla mina typ 20 glasflaskor (köpte till vårt bröllop att servera vatten och vin i) blir målad svart.
Samma svarta färg som på allt annat här hemma.
Ett ljus i den med.


Klart.


Nu är vinterskor till dottern är hämtade.
Ljusen brinner och på spisen står en broccoli soppa och väntar.
Vilken dag!

Mötet ja.

Mötet gick bra,
fotograf folk är så jäkla kreativa!!

Hoppas ni har en underbar Tisdag,
och orden ni ger, tankarna ni delar med er.
Jag blir så varm varje gång.

varje gång.

Tack.

 







11 kommentarer:

  1. Lite julstämning har även jag fixat med pepparkakor:) kul att mötet gick bra! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Jul hit och jul dit jajaja det är väl bara till att hänga på...snart :) Ska bli så kul att höra om dina planer och drömmar när du nu känner dig redo att ta det steget och du gör helt rätt i att hoppa! Hoppa på drömmarnas tåg och bara åka med, eller ja jobba lite osså :)
    Och du glassen den va jätte god, hihihihi!

    Ta hand om dig underbara duktiga kvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser dina sista rader två gånger och ler som en stolt tupp eller nåt,
      så glad jag blir av att ha dig.

      tack snälla.
      Och jo tack.. kan tro att den var god. den där satans glassomben som jag läser m vid typ 23 på kvällen. kan tro.

      ;)

      KRAM!

      Radera
  3. Så härligt... med en sak som man kan använda till så mycket och nu också till julstämning. Älskar sånt!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det bra med multi prylar!
      me like!

      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  4. Toka:-)

    Det känns som att alla kommer smyga igång med julen lite tidigare iår...
    Det är bra tycker jag...eftersom jag älskar "innan jul" och är mindre förtjust i själva julafton.

    Ha en fin dag!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toka!?
      Jaha du. men ja jag är smittad av mina amerikanska vänner.
      All in du vet. å fort Halloween passerat så gasar de på.
      Och jag tar ju in granen första advent!! haha galet va? men det är bara för att på juldagen vill jag ut med den. Det är ju stämmningen innan jag vill åt. ;)
      Hoppas du har en fin dag!
      Kram

      Radera
  5. Vilka fina ting du har hela tiden!

    Jag hinner inte med någonting känns det som. Nu till helgen blir det mer pyssel för min del :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad fina ord du ger mig.
      Och ja in och mys i hemmet nu. med pyssel och allt vad det är.
      Jag var sugen på att bjuda hem någon i helgen.. kommer du ;)?

      Kram

      Radera
  6. Såå fina ljuslyktor du gjort! Superpyssliga du!
    Kul att mötet gick bra! Ha en fin onsdag, kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Suss.
      Ja vissa möten måste bli bra så är det bara ;)

      KRAM!

      Radera