onsdag 14 november 2012

måla om

Eller om och om.
Måla bara helt enkelt.
Det är ju tapet under.
Sedan vi byggde det här huset blir detta tredje gången den här väggen förändras.
Stora killen ju.


Så första strykningen är klar.
Det ser för tillfället ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" där inne.
Men det kommer blir bra det vet jag.

Och det bästa är ju att mannen jobbar och barnen är i skolan så ingen kan störa mig eller avbryta mig.
Nej jag kan gå ut med hundarna, måla en vägg, tvätta en maskin kläder, lyssna på Mando Diao och kika in här.
Sen kan jag måla igen för det är bara 3 timmar mellan strykningarna och sånt mina vänner.
Sånt gillar jag.

När det går undan.

I köket doftar det underbart.



För Hyacinterna har slagit ut mer än väl.
Fick byta "kruka" då de bara föll ner i den andra.
Nu står det med lite mer stöd.
Och som sagt.

Doftar UNDERBART.

Ja men eller hur,
det är ju typ jul när som helst.

Typ.


♡ 




18 kommentarer:

  1. Kommer bli hur fint som helst! Skall bli kul att se resultatet. Vi har en mörkt mörkt grå vägg i köket, är så nöjd med den och med att vi inte tog svart. Får man önska ett inlägg här- du som är så duktig på sängar och styling.. Kan du inte ge mig lite inspiration om snygg bäddning. Kan inte bestämma mig om jag ska ha: överkast över hela och "pyntkuddar" utslängda eller: överkast på nederdelen av sängen och upp-pallade kuddar vid huvudänden. Vad tycker du blir finast o hur brukar du göra?? Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh Ida. Vad roligt!
      Det blir ju ett jätte bra inlägg.
      Det ska jag ta tag i.
      I morgon tar vi det tycker jag. Tack för alla fina ord.
      Vi har lite olika här.. men min säng är överkast på halva, bäddar alltid så i butikerna.. lättare att få det snyggt så.
      Men ja vi tar ett inlägg om det i moron.

      KRAM!!!

      Radera
  2. supersnyggt! vi har gjort killarnas rum nyligen och det blev ett lyft. Härligt med hyacinter! kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hyacinter. mysigt.
      Och ja jag tror det blir bra i sonens rum.
      Man vill ju alltid bara fortsätta typ överallt bara ;)

      Kram

      Radera
  3. Sånt gillar jag också. När det går undan. Gillar att måla väggar också. Det är själsbefriande på nåt sätt :) Vad blir det för färg?

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men vad snabb du är! Super att färgen torkar snabbt så man kan få flera strykningar /dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det bra med färg som torkar snabbt! skönt att bli färdig snabbr ju ;)
      Ha en fin dag Helena!

      Kram

      Radera
  5. Snyggt, snyggt blir det:) Hyacinter...lyckos...har inte hittat en ända hyacint än!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack.
      Ja det blev bra. gillar det.
      Och vaddå inte hittat hyacinter? här är de ÖVERALLT.. jag får skicka till dig.)

      Kram

      Radera
  6. När du är klar får du mer än gärna komma hit o fortsätta o måla om i våran killes rum. Min make, målarmästaren him self, har ju typ aldrig tid eftersom han jobbar så förbrilt hos alla andra o jag har varken hjärta eller mage att be honom o måla (eller det blir nog tapet) här med... Så vi väntar o väntar tills han inte har lika mycket om kvällarna.
    Tills dess insuper jag inspiration ifrån dig och fortsätter att tanka idéer till lillemans rum.
    Spänd på att se ditt resultat!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst jag kommer.
      Vart bor du? :)
      Men förstår att han kanske inte är så sugen på att "jobba" när han äntligen är ledig..
      Och ja nu finns ju resultatet att se ;)

      kram på dig fina!

      Radera
  7. Japp, det blir som jag misstänkte....så snyggt! Skönt att få hålla på ;)

    Och hyacinter! Här säljs dem på våren. Jag vill ju ha dem nu!!

    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh på våren?
      Ja men konstigt det där.. för mig är de julkänsla. juldofter.
      Och ja visst blev sonens rum bra?

      Kram på dig!

      Radera
  8. Skitsnyggt....såg bilderna på Instagram.
    Att det är så kul att göra om...

    Smart idé med hyacinterna, jag blir alltid så sur när de skjuter iväg på höjden och de och ser allmänt hängiga ut....NU vet jag ju hur jag ska göra när min lilla hyacint sticker iväg. Bra tips!!

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja visst är det fult när de liksom bara tappar formen och hänger runt.. hyacinterna alltså :)
      Och ja visst blev Jacks rum bra?
      Jag är nöjd i alla fall.
      Nu är det bara ett HEMSKT rum kvar.. ett rum där barnen och pappan fick välja tapet själva och jag lovade att inte lägga mig i.. host host.. men vaddå? det har ju gått 3 år nu.. nu måste de väl ha tröttnat??!
      ;)

      Ha en fin dag Sofia!

      Kram Carola

      Radera