lördag 3 november 2012

Barnskratt

Det fortsätter.
Barnskratten i huset.
Överallt.

Mina tre barn och systers två.
De spelar fortfarande för mycket spel, med de spelar tillsammans och de skrattar högt.
Vi tillåter det.
Vi bryr oss inte.
Regnet hänger ändå i luften och vi har så mycket att prata om.


Vi pratar om barndomen.
Om en biologisk far vi aldrig känt.
Vi pratar om syskon och  uppfostran.
Vi pratar om kärlek kärlek och kärlek.

Den vi har för våra barn.

Den som inte går att förminska hur du än gör.
Den som är större än oss själva.
Större än vi förstår.

Och snart kommer en till.
En till kärlek för dem.
Som är större än allt annat.
Där inne ligger den och snurrar runt.
I min systers vackra mage.
Ett nytt liv.
Och fast jag gjort det 3 gånger förut, fast kvinnor gör det hela tiden.
Så kan jag ändå inte fatta.
Det magiska som sker.
Hur vi kan med en kropp.
Två kroppar.
Skapa nytt liv.


Jag fotar i ett ljus som inte finns.
Ber om att det inte ska bli suddigt.
Men suddigt blir det.

Jag visar ändå.
För vackert är det.
Hela tiden.
Livet.
Kärleken.
Magiskt.




Själv gör hon precis som jag.
Tror och tycker mindre om sig själv.
Och jag säger om och om igen.
Precis vad hon säger till mig.

Du är bättre än du tror,
Du är vackrare än du förstår och jag längtar till den dagen du vet vad jag vet.

Syster.

Nu ska vi äta frukost.
I ett hus fullt av barnskratt.
Sen tar vi Lördag.
Lördag i regn.

Vad gör ni?

KRAM

♡ 

6 kommentarer:

  1. Tittar och tittar. Så vackra bilder, så vacker syster.
    Tänk att det här med självkänsla är så svårt. Viktigt att jobba med den, njuta av den man är, tycka om sig.

    Underbart att ni har varandra och kan ösa kärlek!

    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. men fina du.
      Vilka vackra ord du ger mig.
      Tack.
      Och ja visst är hon. vacker, min syster,
      Och ja hela livet jobbar vi på det. det här med livet ;)

      Ha en fin dag idag!!
      Kram till dig!

      xoxo

      Radera
  2. Hela dan har jag kämpat med att hålla tillbaka tårarna. Jag visste att de skulle komma idag. Inte när jag stod vid min mammas fina gravsten där vi tände ett ljus idag, inte när Magnus Uggla sjöng sin låt på Så mycket bättre, som berörde mig "Jag och min far" men nu, nu trillar stora tårar på min kind...Kan inte hålla igen när jag läser dina fina, kloka ord. Och ditt förra inlägg som jag precis läst. Ord och meningar som berör.
    Ta hand om varandra, fina systrar
    J

    SvaraRadera
    Svar
    1. men gumman.

      Att kämpa emot tårar kan vara en av de värsta sakerna jag vet.
      Din mamma. ♡
      Jag missade så mycket bättre men ska kolla på play idag.
      Och så gråter du här inne hos mig.
      Vill inte att du ska gråta ju. men tackar för att du är så fin mot mig, och att jag berör dig.
      Tack fina du.
      Ta hand om dig!

      KRAM KRAM och KRAM!!!

      Radera
  3. Oh, så vackert du skriver. Och oh, så vacker hon är. Din syster... :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. men oh! tack.
      Och ja visst är hon vacker den där tjejen som är min syster!!

      Ha det bäst.
      Kram

      Radera