onsdag 17 oktober 2012

Tandläkarväder

Är det inte alls idag.
Idag skiner solen.
Vinden tar nog i som den brukar här i Skåne.
Men ändå.
Sol.



Men det är tandläkare som står på schemat idag.
Noel, sonen i mitten som för inte så länge sedan klippte av sitt långa hår.
Han som pratar om Gocart halva tiden av dagen och som bygger egna raketer i garaget.
Det är han.
Den finaste Noel i världen.
Som ska till tandläkaren idag.

Så innan jag ska hämta upp honom ska jag fixa några bilder som ska på "inspektion" , maila iväg dem, dricka en extra kopp kaffe och ta en promenad med hundarna.

För resten av dagen är jag ledig.

Kanske inte helt.
Lite mail, lite foto och så, men jag åker inte iväg.
Stannar där jag hör hemma.


Indiska.
kanske kolla in dit en gång till idag.
Kanske.


Och vi planerar för eventuellt en resa till min hemstad.
Planerar och funderar om det får plats i helgen.
För det är ju inte varje helg man kan åka till Västmanland och lukta på en liten, typ 6 dagar gammal bebis.
Nej precis.
Min yngsta syster är ju mamma nu.
Och bebisen ropar ända hit.
-kom moster kom.

Och jag tror minsann jag lyssnar på honom.

Milo.

Och om jag har tur så kanske Sofia har tid att ses!
Planerar var det ja.
För inget är bokat.

Ännu.

KRAM




3 kommentarer:

  1. Apropå det där med tandläkarväder så verkar vi ha samma bild av vad det är, sådär grådisigt, regnväder osv, den bilden har väl alla tog jag förvgivet men när jag och en vän pratade om just den kent låten och då gick det upp för mig att hennes bild av "tandläkarväder" var sol och vackert, då man skolkade men sa att man var hos tandläkaren för att istället ligga på krillan och sola.... Hrm, kanske inte så intressant kommentar men en reflektion bara.

    SvaraRadera
  2. Själv åker jag till min lilla hemstad Vetlanda på fredag. Skulle vilja hinna med att träffa vänner från förr men oftast så blir det ändå att jag tillbringar all tid där med min mamma och pappa. Bara för att det gäller att passa på när vi väl ses.

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte säga hur länge sedan jag inte hade varit hos tandis...som tur var inga hål men oj, jag var helt slut efter tandhygienisten gjort sitt.

    Så, från och med nu är det jag som går regelbundet!

    Kram!

    SvaraRadera