fredag 5 oktober 2012

stora svarta skåp och Fredag

Solen står högt på klarblå himmel.
Luften är klar och ren, känns sval när jag andas in.
På min väder app sägs det att det ska komma 17 mm regn.

Jag säger nej tack.


Igår fick jag för mig att hänga om ovanför det svarta skåpet i hallen.
Vet inte om jag är nöjd nu heller.
Just den väggen har nog ändrats om mest av alla här hemma.

En gammal spegel som stått lutat mot en vägg på ett golv i ett rum vi nästan aldrig är i.
Den fick hängas upp nu.
Kanske den får stanna kvar.
Kanske den får ställas tillbaka.
Lutat mot den där väggen.

Det visar sig.


En murgröna som bott ute i sommar.
Fick flytta in och kämpar på så gott det går.
Jag hängde några halsband bredvid spegeln.
Kanske det får stanna där.
Kanske.


Pappan som bor i huset.
Det är ju hans gamla skor.
Som står där på vänster sida om skåpet.
De får stå kvar.
Vackra att se på de där små små skorna i läder.


Och detta skåpet ja.
Ett av alla skåp jag köpt på mig.
Jag har en stor kärlek för skåp, stolar och glas.
Jag erkänner.
Så detta är ett av dem.
Köpt på Blocket, tungt som "det går inte att bära" tungt men fint tycker jag.
Kostade i princip ingenting och har varit vitt, grått och svart genom åren.
Svart har hållt sig kvar längst.
Och det är den här svarta färgen som jag målar allt i.
En svart matt färg som heter Beckers elegant
och nu när jag skulle vara så duktig och ge er nummer på den så ser jag att den sista burken har de inte satt på någon lapp.

Typiskt.

Men jag tar reda på det en annan dag.
.)

Idag skiner alltså solen.
Jag ska ge mig ut på en mil runda.
Ska bara hänga upp en maskin tvätt först.
Och maila 2 tjejer angående ett foto jobb.
Och ja.
Foto ja.
Vill du att jag fotar dig, ditt barn eller någon annan så bara maila mig


Ok.
Nu tvätten var det ja,
Och ja FREDAG var det.

F R E D A G !






12 kommentarer:

  1. Jättefint skåp! Jag är väldigt svag för den där matta svarta färgen...
    Ha en fin fredag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack. ja visst är matt svart fint.
      Och ja du. ha en fin fin Fredag du med ju!

      KRAM

      Radera
  2. Tycker att det är väldigt fint vid det ursnygga skåpet, hoppas du kommer vara nöjd!
    Skulle precis fråga om den svarta färgen! Tack!
    Du är jätteduktig att fotografera!! Självlärd eller skola?
    Kram och trevlig helg Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej fina!
      Helt självlärd. och älskar att fota. Gärna porträtt, mer spännande än möbler ;)
      Jag ska kolla upp färgkoden på den svarta färgen.
      (var föressten den jag målade lampan med på Instagram med. ;)

      KRAAM!

      Radera
  3. Svert, vitt o silver är så snyggt ihop!
    Att fota är så kul, jag har ett litet objekt hemma för tillfället!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Ja visst är det fint. svart vitt och silver! (och lite trä med nu för tiden)
      Jag såg din fina bild på händerna.. så underbar!!
      KRAm!

      Radera
  4. Det är verkligen elegant det där skåpet! Jasså lite fotouppdrag, kul kul kul! Hoppas du får en skön helg goding!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag är lite sådär.. oj oj oj ska jag.. kan jag.. om att fota.
      Och ja helgen ska bli skön. Hoppas jag.
      ;)
      Ha det galet bra du med fina!

      Kram

      Radera
  5. Hur läckert som helst! Vad duktig du är på att fixa och greja och fotografera.. och snickra (!!!)
    Den där svarta bänken du gjort själva var ju ursnygg!

    Trevlig helg, kram
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad glad jag blir! Snälla ord som värmer.
      Tack igen. ;)
      Ha en fin fin Söndag nu.

      KRAM

      Radera
  6. Snyggt skåp! Å så fint över! Kul att förändra...
    Säger det igen, supersnyggt hemma hos dig!! Kram Suss

    SvaraRadera