torsdag 4 oktober 2012

Glas och porslin

Jag tänker ibland att jag ska "haka på"
Då pratar jag om att haka på Fabriken
Så idag gör jag det.
Lite.

Jag lägger upp Torsdagsbild.
 som går under temat som överskriften säger.

Glas och porslin alltså.


Så jag tar fram kameran i dåligt hasande morgonljus.
Och försöker komma på VAD.
Vad ska jag fota då.
?

Jag har ju ett svart vitrinskåp står i köket.
Där i finns de glasen som jag gillar lite mer.
Tallrikar som är vackra att se på.

För mig.
Och jag fotar.
Loppisfynd blandat med nytt.
Modernt med gammeldags.
Typiskt mig.



Och jag erkänner här .
Idag.
Att jag är beroende.
Beroende av glas.
Och porslin.
Jag har nämligen ytterligare ett stort svart skåp som är knökat med vackra glas som används på tok för lite.

Fester.
Middagar.

Borde man ha fler av.





Men favoriterna.
Till vardags.
Och fest.
Är dessa.
Ultima Thule från Ittala.

Favoriter.

Nostalgi.
 Tidlöshet.

Favorit.

Nu ska jag med en dotter till tandläkaren.
Men idag kommer jag minsann tillbaka hit.
det känner jag på mig.

Ha en fin dag alla ni!!

KRAM





6 kommentarer:

  1. Fina bilder. Håller med om att porslin är en slags drog: kan inte få för mycket av det.
    Har också funderat på Fabriken, men jag blir ju aldrig färdig till det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja konstigt det där, med att inte inse att man inte behöver mer glas än vad man redan har ;)
      Och ja det där med fabriken ja.. vi får se helt enkelt. har ju börjat iaf ;)

      KRAM

      Radera
  2. Håller med... tokig i porslin och framför allt glas. Vi har så mycket olika vin och dricks glas så vi snart skulle kunna öppna butik!!! Typ...
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha men vad bra.
      Då kan ju jag komma till dig och köpa ännu fler glas !
      Vinglas kan jag behöva några fler... blir fler o fler omaka par här hemma tycker jag.
      (i glas då alltså ;)

      Kram

      Radera