onsdag 3 oktober 2012

tankar, lampor och raggmunk

Om jag skulle vara snäll mot mig själv.
Snällare.
Om jag skulle göra som man ska göra skulle jag nog le mer.

Oftare.



Och jag lär mig hela tiden.

Varje dag.

Lär mig att inte bara vara snäll mot andra utan även mot mig själv.
För det är ju så.
Att man jag är så mycket mer,
så mycket bättre än jag trott. 
Förut.

Jag säger trott för jag börjar lära mig.
Börjar sakta förstå.
Att jag är ok, ganska bra ändå.

Och jag lär mig att de tillfällen som förr gjorde mig till ett sämre jag är förbi.
De stunderna har redan passerat och jag kan inte längre göra något åt dem.
Så det släpper jag nu.

Let go  Let go  Let go

De dåliga valen, elaka beteendena och hemska tankar.

Låter dem gå.

För med åldern kommer ändå lite mer säkerhet, lite mer visdom och lite mer BRA.
Och jag tror.
Tror mig veta att vi borde göra detta mer.

Oftare.

Se på oss själva, ge oss själva en bra tanke, de fina ord och den stolthet vi förtjänar.
För visst är det väl ändå en hel jävla del vi är bra på du och jag?

Jo jag vet att det är så.

Så idag säger jag hejja dig.
Hejja dig och hejja mig.
Hejja alla oss!!

Och så lagar jag raggmunk,

 tänder ljus och läser en saga vid en lampa som passar så bra in där den står just idag.



Så gör vi.

Och i morgon.
I morgon blir det glas/porslin tema här!
Oj oj oj det ni.

.)

K R A M 

2 kommentarer:

  1. Det är så otroligt viktigt att tänka att jag duger som man är. Att jag gör det bästa för att vara snäll mot alla inklusive mig själv. Även den gången jag är snäll mot mig och kanske någon annan får stå åt sidan. Det håller jag på att lära mig själv.
    ATt säga nej.....det svåraste och nog det fulaste ordet jag vet....Men....jag tränar varje dag.

    Jag hejar på dig när du hejar på mig.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja precis så!!
      Hejja hejja hejja!!
      KRAM!

      Radera