lördag 6 oktober 2012

SOVRUM

Jag vaknar först idag igen.
Som vanligt.
Igen.

Det är morgonen som är underbar att vara ensam.
Då stiger jag upp och gör mig en kopp kaffe (eller två) och sätter mig här inne.
Läser vad som hänt och inte hänt, ser på bilder på vackert och inspirerande.
Läser vad ni gör, ser hur ni bor och andas för mig själv.
Innan dagen startar.

Inne i deras sovrum sover de alla.
Ingen har täcket på sig.
Alla har rufsigt hår.
Alla tillhör mig.
Livet när det är för stort att ta in.



Men vårt sovrum.

Jag sa ju innan.
Att jag skulle fota det.


Och här är det.

Bilden här är på "min" sida av sängen.
En kandelaber, två par "whoop whoop" skor och nån bok.

Min sida.


Jag har 3 kuddar.
Måste ha kuddar, 
många gosiga kuddar.
Och svala sängkläder.



Sovrummet är ganska litet.
Faktiskt ritat av mig i precis den storleken.
Att få plats med en säng, ett varsitt sängbord och mitt emot sängarna är en helvägg med skjut garderober.

Det räcker så.
(självklart hade jag inte tackat nej till en Walk in.. men ja det här får räcka )



Så det sitter två speglar på den ena väggen.
För att lura oss.
Ger en känsla av att vara mer.
Luftigare och större.




Framför sängen står två regissör stolar.
Mest för att de får plats,
 och för att de är snygga.
Är ju inte så att vi sitter där.

Fast mina kläder får gärna slängas där ibland. 
.)



På mannens sida ser det i princip likadant ut.
Han har lika många kuddar och lika mycket fluff.
Men ingen spegel.
  en tavla.
gjord av mig.


 Loving IS Living står det.

Passande.
så Rätt.




Bilderna togs igår som ni förstår.
Nu är ju hela sängen full med man.
skägg, ben och armar som breder ut sig
 och en mjuk tung andning.

Men jag sitter här.
Redo att ta en runda.
En runda i löparskor.
7 km here i come!

LÖRDAG var det nu!

K R A M 




9 kommentarer:

  1. Superfint sklart!! Den dar palsfilten alltsa....eller ar det nagot slags overkast? Awesome!!
    x

    SvaraRadera
    Svar
    1. pälsfilt it is!!
      Köpte den förra hösten, love it!!
      Du behöver en tror jag! ;)

      Kram

      Radera
  2. åhhh så vackert...och det andas lugn....ser ut som ett sovrum man kunde sova länge i på morgonen ( men uppenbarligen gör man inte det där heller ...*ler ) ...skulle behöva ett sådant sovrum ibland...ett sånt där man sover länge på morgonen .......(inne på andra koppen och avverkat en STOR hög med stryktvätt)


    Kram

    Pernilla På piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack.
      Och ja visst är det ett lugn där.
      I mitt sovrum. Det var det vi ville. det var vitt länge.. för länge.
      Sen fick jag ett ryck och gjorde om. gjorde mer rätt :)
      Och det där med att sova länge ja.. om man bara kunde.
      Är det åldern tro.. ? hihi

      Ha en fin Lördag!
      Kram

      Radera
  3. Snyggt! Supersnyggt! Gillar de läckra skorna på din sida :)
    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Och ja skorna används ju så sällan. men fina att se på!
      KRAM!

      Radera
  4. Så fint ni har det!! Trevlig lördag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Trevlig Söndag till dig nu! ;)
      KRAM

      Radera
  5. Gud vilket fint sovrum! Galet snyggt inrett, helt klart inspirerande!

    Jättehärlig blogg också :) Kramar Clara

    SvaraRadera