lördag 6 oktober 2012

dagens jag

Den är inte som den brukar vara.

Dagens jag.

Jag känner mig flamsig och trött, uttråkad och orkeslös.
Allt på samma gång.

Mitt huvud tänker att jag kanske borde baka något, planera en god Lördagslunch eller ta en extra lång promenad.
Men kroppen säger sitt här, 
strunta i allt och bara andas.

det är ok.
Att ta det lugnt och att inte veta vad som skall ske.

Ok.

Men inte när man samtidigt vill göra något, känner det där lilla svaga fladdret i magen och i hjärtat som säger hej hej hej kom igen.

Och kroppen ändå sitter kvar.

trist ju.

Jag tog med dottern på fotodag idag.
Hon är så vacker så mitt hjärta hoppar hårt i min bröstkorg.
Hoppar och värmer mig hela vägen igenom.

Hon står där.


Helt ovetandes om hur stor hon är.
Hur stor hon är i mina ögon, i själen hon bär på och orden hon förmedlar.
Hon där.



En gammal kvinna jag kände en gång hade sagt.
"Hon är så vacker så klockorna stannar".
Och det är hon.
Klockan i mitt inre stannar till.

Flämtar och känner -hjälp.
Livet gör detta.
Ger oss detta.
Och jag kan inte mer än bara stå där.
Och fota 100 bilder till.

Föreviga.

Henne.



Den nya fina kjolen och tröjan är på.
Zara vet vad de gör.
Det där med barnkläder.
En favorit hos oss.

Så med risk att tråka ut er.
(hur mycket bilder vill ni se?)
men fylla mig med stolhet så visar jag några till.
Några till på den finaste flickan i världen.





Nu ska jag ta tag i mitt jag.

Se om det blir nån fart på mig.

Eller om det får bli en film i soffan.
För ute är det regntung himmel och vått gräs.

Så det är ok att vara inne.

oxå.

K R A M 





10 kommentarer:

  1. Känner EXAKT likadant idag. Här skiner solen och jag har inte ens varit ute. Faktum är att jag tom. inte ens har kommit ur pyjamasen. Jag borde ta mig i kragen, städa, fixa "något" men näee, precis som du säger. Kroppen säger just så: ta det lugnt! Bara vara.
    Så jag tar det lugnt, lyssnar vidare på Lana Del Rey, strosar här med min lattekopp. Måste iallafall fixa lite middag. Ja, det blir bra. Börjar med det. ;-)
    Kram o ha det fortsatt lugnt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. skönt med en dag då man bara kan vara. eller hur?
      Jag gör inte så mycket mer idag heller faktiskt.
      fast jo jag har plockat lite, tvättat och bytt sängkläder. det är ju alltid något :)
      Ha en fin Söndag nu !
      Kram

      Radera
  2. Härlig höst dag.... Underbar här oxå.
    Söt tjej.
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera
  3. Ja hon är jättesöt! Förstår du är stolt! Fint skrivet! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja tack. vad glad jag blir.
      Och ja jag fortsätter. att vara stolt över henne.
      :)

      KRAM!

      Radera
  4. Inget fel eller konstigt att vara stolt :)
    Hon är verkligen vacker din flicka. supercoola glasögon!
    vilka fina bilder du tar! jag tycker så mycket om att titta på fina bilder.
    kram, Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack snälla Ica!
      Vad glad jag blir. och ja visst är hon vacker.
      Brillorna.. ganska nya och jag tycker som du. coola!
      Kram

      Radera