söndag 7 oktober 2012

minns du?

Mycket?
Minns ni allt?

Jag har ett huvud som minns för mycket ibland.
Och jag tänker att vissa saker vore så mycket bättre om de inte fanns kvar.
Inte fanns kvar i mitt sinne.



Jag vaknar senare idag.

Drack drinkar och lyssnade på "tonårshistorier" från nu vuxna kvinnor.
Jag var uppe längre än annars.
Pratade med kvinnor jag aldrig innan mött.
Vissa så vackra att det känns.
Andra så tokiga att jag blir rädd.

Så jag sov längre idag.
Vaknade med sminket kvar och liggandes i samma position som jag la mig när klockan slog tre i natt.



de säger att det blir bättre med åren.
Men inte dagen efter dagen.
Den är kanske aldrig bra.
?

Så jag vet idag.
Vet vad trött betyder.
Vad drick inte den sista drinken betyder. 
känner att det blir en lugn dag idag.
Jag ska kanske baka.
Ska kanske springa senare.
Men först ska jag bara ligga i soffan under ett duntäcke och titta på en serie man inte kan ta på allvar och kika in på Insta emellanåt.

Ni då?

KRAM 


3 kommentarer:

  1. Ja dagen efter en fest är inte kul längre! Har svårt att sova med alkohol i kroppen och det är ju sömn som gör att man mår bra dagen efter! så helst behöver jag lägga mig vid 01 och sluta dricka före midnatt! ha en skön slappardag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis!
      Jag kan inte heller sova med akohol i kroppen. så trots att inte intaget är galet stort.. trött och seg idag :(
      Och ja än så länge har den här slappardagen varit bra !

      Ha en fin dag du med vännen.

      Kram Carola

      Radera
  2. Ajdå låter som en jobbig dagen efter ;) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling där du kan vinna mässbiljetter och biobiljetter =)

    SvaraRadera