torsdag 25 oktober 2012

Barnrum och pms och lite så

Ja det var visst idag den ville komma.

PMS:en.

Blä.
Att vi måste ha detta? gillar inte.
Sug efter godis, trött, lite "svimmig" känsla och ont i magen.
Jo men visst underbart ju.

Nope.

Men det är Torsdag, och snart är det dags för helgens första dag.

FREDAG.

Då ler vi lite inombords, veckans kanske bästa dag.. eller kanske det är Lördagen?
Fast om man är ledig en Fredag.. då är den bäst!
.)

Jag har jobbat idag, klättrat upp och ner på en stege tills svetten rann i min panna.
Har en höjdskräck som liksom egentligen inte får finnas..
så jag trotsar den.. om och om igen.
och svettas.


Så hit kommer jag lite senare än jag önskar.
Och jag tar ett långt bad innan middagen.
Jag drar på mig husets största raggsockor, tänder brasan och behåller halsduken på.
Det är kallt säger jag.
Om och om igen.
Mannen skakar på huvudet och kan inte förstå.
Så antingen är det PMS det med eller så är den så nära nu.
Förkylningen som jag inte vill ha.


Temat på FABRIKEN är barnrum.
Jag som nyligen pratat om Jacks rum och att vi funderar på att måla om.
Visar snabba bilder från Noels rum nu.
Kepsar finns i överflöd där inne.
Vissa har en fin plats andra göms undan.

Gitarren står på golvet och smutsiga strumpor ligger i ett hörn.


2003 det är då han är född.
Min kille.
Så fort det går.
Och det där rummet har hunnit ändrats om måånga gånger sedan vi byggde det här huset och flyttade in.
Nu får ni "glimtar av" för att jag är för trött och för ledsen i kroppen just nu.
Ja bara för PMS:en alltså, inget annat.
Nej annars är jag ganska glad, för hallå det är ju Fredag i morgon.
Och vad säger ni..
Ska man ta och flytta till L.A kanske?
Har hört att det är sol där..



Nu är det dags för godnatt pussar här.

Så jag gör det.

Pussar tre söta barn som är mina bara mina,(och ja mannens med ;) klämmer lite löst på deras nackar och viskar..

JAG ÄLSKAR DIG.

För det gör jag.
Och säger det varje dag, tror att det är viktigt, tror att de behöver det.

Jag behöver det i alla fall.

Ha en fin fin kväll!!!


KRAM


15 kommentarer:

  1. PMS ..tycker det är lika fascinerande varje gång när man känner att det är "någon " som tar över ens kropp.... ..och man kan liksom inte styra.....

    och funderar just på om jag haft någon pms ever...då inga tårar fallit ?! ..*tror inte det ;)

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte ha det mer. PMS alltså.
      Kan man bli av med det tro?
      Ha en fin helg fina du!!
      Kram

      Radera
  2. Älskar dina inlägg. Dessa får mig att minnas när mina var små. Små och kramiga.

    Tack!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kramiga barn är fint!
      Men de växer så fort så fort.
      Snart är vi alla vuxen mammor;)
      Ha en fin helg!
      Kram

      Radera
  3. Tänk att ÄNTLIGEN tror jag polletten trillat ned! Har följt dig ett tag via Sofias fina liv och känt så väl igen dig men inte kunnat placerat dig men så, nu. Gift med T och syster till S? Puh, vad skönt det är när det väl trillar dit ;0). Hade tänkt fråga Sofia då jag ska "hem" imorgon.
    Tycker du har en helt fantastiskt fin blogg och jag älskar sättet du beskriver livet i båda dina ord och bilder! Kul att ha "hittat" dig och fortsätter följa dig och ja, angående PMS.... Blir bara värre med åren, i af för mig :0)
    Ha en jättefin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad roligt att du hittat hit!;)
      Och ja jag är hon som är hon;)
      Ågrens lilla syrra;)
      Hälsa Sofia så gott då.
      Ha en fin helg! Kram.

      Och nej fy säg inte så... Att det blir värre med PMS ju äldre man blir...
      Fy och nej:(

      Kram

      Radera
  4. PMS...hur kul är det??? och när f*n tar det slut...trots att man vet vad det är, så kan man ingenting gör åt det...det bara ÄR där!

    Hoppas du känner dig bättre imorgon// Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när f-n tar det slut?!! ;)
      Ha en fin helg!!
      Kram

      Radera
  5. Skumläser lite och vissa rader mycket noggrant. Vilken fin blogg du har på alla sätt, hit kommer jag igen:)
    Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack!!
      Och ja kom gärna tillbaka!
      Kram!

      Radera
  6. PMS...I know about that!

    L.A....det vore inte dumt. Längtar dit.

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  7. Blä! Blä för PMS!
    Det där med strumpor i hörnen...min 16-åring har så mycket smutsig tvätt slängt i hörnen så jag häpnar flera gånger i veckan. Hur går det till? Särskilt när man har fem steg till tvättstugan. Knappt, för han har väldigt långa ben...

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha och långa ben med, du får mig att le.
      ;)
      Och jag vet inte hur det funkar, har du inte tvättat det där eller det där mamma?!!?
      -Ehh nej. För det ligger nig kvar i ditt rum!!!

      ;)

      PMS. Ja hjälp. Och blä.
      Ha en gin helg nu pyssliga duktiga du. 💛

      Radera
  8. Psssst...en award hos mig. If you like!
    :)

    SvaraRadera