fredag 26 oktober 2012

när det räcker

Det kommer till den punkten.
Helt plötsligt.

Och nu är den här.

Punkten.
.
Som säger stopp och det räcker nu.

Med kyla och höst.

Våren kan komma tillbaka..
Våren och så sommaren.


Jag har redan fått den där längtan.

Efter varma dagar på Österlen när allt jag hör är barn och vågskalp.
När själen är lugn och huden lagom solbränd.

Jag har redan fått den där längtan.

Efter skratt med systrar, grillade hamburgare i en solstol, mojito en sen kväll på Lilla torg.
När jag ler och är sådär lagom blond.


Så när alla andra visar tända ljus och brasor visar jag varma stenar  på en strand,en solig dag i Augusti.

En dag då solen var som varmast, en dag då jag hade min syster vid min sida och 5 kusiner som skrattade tillsammans på den vackraste platsen i Sverige.
Österlen.
Haväng.

Så efter att jag jobbat idag.
Efter jag klättrat på stegar,  blivit svettig, efter jag har tränat styrketräning i hallen med min vän kettlebell.
Då sitter jag vid ett matbord med tre fina barn och längtar tillbaka.

Tillbaka till sommaren.

Till värmen och stranden, barfota dagarna i gräs, poolplask och glass.
Allt vill jag ha.

Nu.

Så jag tycker det räcker nu.
Med höst.

Jag hör att det snöar i landet.
Jag ser bilder på Instagram som visar det.
Och min själ suckar djupt.
Inte ännu.
Snälla.
Vintern vänta lite.

Så jag ger er bilder på värmen.
Och i mitt hjärta hoppar det lite extra när jag minns tillbaka.
Till dagarna på Österlen med min finaste syster och hennes barn.
Livet alltså.

Galet vad bra det är.

Ha en fin Fredag alla ni!


KRAM


12 kommentarer:

  1. men idag hade vi en så´n där "överleva hösten dag " iallafall...*skrattar.. blå himmel och vackra färger ...men de där andra dagarn de gråa...då är jag gärna med och bildar en fb-grupp och ser om vi kan ta bort den där hösten och vintern...*skrattar

    Kraaam

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh vad bra! haha att du är på och startar den där gruppen så vi blir av med detta,
      men ja idag skiner solen från blå blå himmel så vi får se .. vi får se helt enkelt ;)

      KRAM!!

      Radera
  2. Jag är ingen vän av vintern direkt men lite mysigt är det nu fram till jul sen vill jag ha värme och ljus igen! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja ett litet tag brukar jag gilla hösten, när luften är hög och färgerna vackra, men sen räcker det ;)
      Ha en fin dag!

      Kram!

      Radera
  3. Jag längtar oxå tillbaka till ditt landskap, brukar ofta kolla på bilderna från sommaren som gick.
    Vill dit igen, SKA dit igen.

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja och när du kommer hit igen.
      Det är då vi ska sitta i en varsin stol och prata tills solen går ner.
      sådetså.

      Kram!!!

      Radera
  4. Vilka underbara bilder och du skriver så vackert och så rakt på, samtidigt!
    Önskar dig en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Jenny.
      Hoppas du får en fin helg!
      KRAM!!

      Radera
  5. Längtar med efter sommaren....jätte mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra.
      så jag vet att jag inte är ensam om att längta.
      Ha en fin helg!
      KRAM

      Radera
  6. Får längtan också när jag läser det här! Dagar på stranden, snäckor, varm vind.

    Jag tycker ju så mycket om hösten, men nu blev jag så sugen på sköna sommardagar.

    Snart så , vips är det vår igen

    kramar!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. vips säger du!?!
      Du får mig att le.
      det är bra.
      Men det där vips.. det vette.. men jo jag hoppas.
      vpis vips vips liksom.

      Ha en fin helg!!!
      KRAM

      Radera