lördag 27 oktober 2012

En Lördag i Oktober

Jag vaknar av två hundar som busar.
Sovit längre än till 7.
Kors i taket.
Ligger kvar till 8.20.

Känner att den har kommit nu.
Förkylningen jag aldrig önskade.
Halsen svider och huvudet svävar lite ovan mina axlar.



Jag går igenom lite bilder i datorn.
Vet att jag verkligen måste sortera fler mappar.
Måste men orkar inte.
Hittar bilden här.
På Milos hand.
Den lilla lilla fina handen.



Så söt så det kändes in i hjärtat.
Otroligt att det kan hända.
Livet.


Och jag vet att jag lovade min syster att fixa fler bilder.
Mamman till Milo.
Och här är då några av dem.
Söt va?
Söt som socker som man säger.


Nu ska jag äta omelett och prata livet med en familj i mysbyxor.
Sen.
Sen ska jag ta den där iskalla promenaden i solen med två hundar som behöver det.
Sen.
Först långsam frukost och prat.

Och ja!
Jag har fått en Blog-Award!
Av finaste CREANDO
Det är jag så glad och tacksam över så det får ett eget inlägg senare.
Efter mat och promenad och så.

Ha en fin Lördag nu !


KRAM!







10 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Jag bara ler...:)
    Och vill också ta en promenad med min hund...

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hur är det med lilla nakenfisen din?
      Tack snälla.
      KRAM!

      Radera
  2. Svar
    1. tack. och trevlig Söndag till dig idag!

      KRAM

      Radera
  3. Usch då...förkylning INTE kul:(

    Sötnos Milo!

    Hoppas dagen ändå bli hyfsad:)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla..
      Dagen blev hyfsad, men den här förkylningen.. blä säger jag.
      Ha en fin Söndag i solskenet idag!

      KRAM

      Radera
  4. MEN så vackra bilder du tar! Du är grym tjejen!
    Och STORT grattis till Awarden! Hur går det med framtidsplanerna förresten?
    Hoppas du inte tvekar längre!
    Kramar, Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej tjejen!

      Åh tack snälla. Du är grym som säger så fina ord till mig som gör att jag törs lite lite till.
      Och ja framtids planerna.. det var ju det.
      Och veta var man börjar?
      Maila mig om du har tips till mig ;)
      Ha en fin fin dag!
      KRAM

      Radera
  5. Fina bilder, verkligen!
    Hoppas promenaden och resten av dagen var fin på alla sätt och vis.
    Ha nu en skön söndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      Ha en fin Söndag du med.

      KRAM!

      Radera