lördag 20 oktober 2012

Lite Lördag igen

Ja det blev visst Lördag igen. 
Innan jag hann tänka igenom hela Fredags känslan så vaknar jag i min mans barndoms hus, i ett rum med mörkt blå väggar. 
Ja ni vet vilka väggar jag pratar om. 
De som är tapeter men ska se ut som de mytomspunna "svampade" väggarna som var så omåttligt populära någon gång då jag inte ägde ett hem. 

Det regnar idag igen. 
Och jag tänker att jag vill ha nybakat bröd och långsam frukost. 
Jag tar ett hett bad och funderar lite över livet. 
Bad är alltid bra för själen. 

Mitt förra inlägg får mig själv att fundera, när man säger högt och tydligt hur det är. 
Vad man tycker. 
Och slutar hymla. 
Det tar hårt på vissa. 

Men man måste. 
Vara sig själv. 

Idag väntar systrar på mina kramar, lille Milo vill bli fotograferad och svärfar ska bjuda en svärdotter som inte är så där över förtjust i kött, på älgstek till kvällen. 
Så ser det ut. 

Lördag idag alltså. 

4 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin lördag med familjen! Ser fram emot bilder på den lille :)
    Mycket tänkvärt i förra inlägget!!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Hej hej underbara Carola!
    Oj du den gick rakt in ang. förra inlägget! Känner igen mig i mycket av det du skriver, jag är en SÅN som är duktig på att skitprata , gnälla och vilja känna samhörighet och då inte alltid på ett bra och positivt sätt. Bara att få ett medhåll känns som ett bekräftande. JAG vet om det MEN vill ju inte vara sån, har liksom fått det med mig i bagaget har alltid hört mamma "gnälla" och trott att det är så man pratar med varann... har på senare tiden efter tre barn börjat inse att så behöver det ju inte alls va men det är skit svårt att ändra på fast jag vill! Ska kanske prova det som Sofia skrev "Försöka att låta bli att kritisera någon och dig själv på en hel dag. Så ska du se hur mycket positivare du blir".
    Så nu vet jag vad jag ska göra idag...
    Hoppas du får en härlig lördag med älgstek, systrar, kramar och fotograferingar.

    Tack för att du väcker mina tankar, många kramar Å

    SvaraRadera
  3. Det tråkiga i det hela är bara att om man står upp för sina egna åsikter och säger: men det där är inte riktigt rätt, så där är det inte sjysst att prata om våra kompisar, ja då blir man liksom lite "The Bad Guy". Det är lite fult att säga vad man tänker och tycker, helst ska man bara hålla med och prata lite skit hit och dit om varann.
    Nog om det. Jag hoppas iallafall att du får en jättetrevlig helg och lite kul att ni får älgstek. Skrev nyss själv om att jag ska bjuda på det idag.
    (säkert nåt som sticker i ögonen på vissa och som de kommer att kackla om där ute: -Jahaja, hon ska bjuda på ÄLGSTEK o allt...) ;-)
    Kram! J

    SvaraRadera
  4. Hallå! skulle skriva till dig i förra inlägget, men visste inte hur jag skulle skriva! Blev helt tagen av det du skrev!
    Det stämmer så väl och jag tycker som du, jag har backat många steg och många av mina vänner är inte lika nära vänner längre för jag kan inte med att man inte kan vara snäll och behandla andra med respekt!
    Usch ja det finns så många människor som gör andra människor ledsna hela tiden, men det värsta är att jag ibland tror att de inte förstår hur illa de behandlar folk.
    Tack för att du är så duktig på att sätta ord på saker som man tänker ofta på!
    Kram Helena

    SvaraRadera