tisdag 16 oktober 2012

Good Will

Vi vaknade lite sent idag.
Mamman vaknade lite sent.

Senare än vanligt.

Barnen flög upp ur sina sängar med rufsiga huvuden och pyjamaser snirklade runt deras kroppar.

Men vi hann.

Hann allt.

Och vi hann lova varandra en sak.
En ny sak.

Att vi idag skulle ge en extra fin handling till någon.
För vi diskuterade runt frukostbordet att det nog är så att bra sprider bra och dåligt sprider dåligt.

En extra snäll sak till en extra person idag.
och barnen gissar att minst 5 extra personer per person kommer bli glad.

Sprida sig.

Snällhet.

Godhet.

Fint.

Barnen med deras vackraste tankar.



Jag bakade ju igår.
Äppelpaj med valnötter.
Serverad med vaniljglass OCH vaniljvisp.

alla älskade den.
.
Och hösten.
Man måste baka äppelpaj då.
Det är lag på det.
Det är jag säker på.







Och i helgen.
Var ju min svärmor så söt och köpte tre små fina pumpor till mig.
Utanför vår dörr står de och pryder vårt hus.
Visar att det är höst nu.
På riktigt.



Jag fick en ny hängare av henne med.
Ett riktigt kap och jag ska visa er.

Men inte nu.

Kanske i eftermiddag.

Nu måste jag köra.

Tisdag var det ja.
Hepp!

KRAM

1 kommentar:

  1. Vilken fin idé.
    Spännande att höra när barnen kommer hem sen:-)

    Pumpa, vad fint....kanske ska köpa mig en.

    Tack för din kommentar om Mejjis rum;-)

    Kram till dig idag

    SvaraRadera