måndag 15 oktober 2012

Dagen blev till kväll. Igen.

Jag sätter mig här.
Tänker att jag borde sätta mig någon annanstans.
Men kan inte låta bli.

Mannen är iväg och barnen ligger i sina sängar.
en är fortfarande vaken men hon somnar nog snart.

Så jag funderar på vad jag ska göra nu, man blir så vilsen när man är ensam tycker jag.
Ibland.
Oftast.



Jag har fått mycket gjort ändå.
Flyttat några foton till nya platser.
Hängt en stjärna på annan plats.



Jag tror den trivs där.
Ovanför "skrivbordet" i matrummet.
Texten har suttit där sen innan vi flyttade in i princip.
Jag var snabb.
Snabb med allt.

Skulle vilja ta bort den nu tror jag.
Men lite vemodigt när texten säger just så.

Home sweet home.
Stämmer ju.
Men ändå.


Så där stjärnan bodde innan.
Fick foton flytta in.
Och vissa byta plats.

I hallen.
Ovanför skoskåpen.



Så var det med den här dagen.
Inte bara så kanske.
Nej jag har ju bakat och lagat kyckling i ugn.
Gjort läxor med tre barn, hängt tre maskiner tvätt (fortfarande typ 8 kvar!!) och tränat.

En helt ok Måndag alltså.

Helt ok.

Nu.
Nu ska jag kolla vad ni har haft för er.
En av de bästa sakerna med dagen.
En av dem.
NI.

KRAM


13 kommentarer:

  1. Så snyggt ni har det! Jag är också i farten och tar bort vårt väggord som vi har i sovrummet, är plötsligt såå trött på det. I morgon skall jag plocka fina strån och sätta i glasflaska, fint tips! Trevlig kväll, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Ida.
      Och ja visst blir man trött på vissa saker.. och jag har hängt saker över ordet förr.. men nu får det nog plockas bort.
      Och ja strån är vackert. !! :)
      Ta hand om dig!
      KRAM!

      Radera
  2. mellan programmen var jag bara tvungen att titta in här...Guuuuud vad fint!!!

    Kram

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är ju så sööööt!
      Tack snälla. och visst berör den.. Torka aldrig tårar utan handskar. Fy.
      Kram

      Radera
  3. Du borde byta till "Home COOL Home". För det är just vad erat hem är: cooolt!
    Gillar din stil jättemycket. Personlig och vacker på samma gång!
    Kram o ha en fin dag imorgon!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du är ju så snäll.
      Tack. Och ja jag kanske ska dra en tejpbit i svart över och skriva dit cool då?
      Eller crazy? ;)
      Tack för dina fina ord.

      KRAM!!

      Radera
  4. Ni har det så fint så jag smäller av!

    Helt underbart helt enkelt!

    Vilken fin dag...och fint att läsa om den. Du skriver så bra!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack. men nej smäll inte av. :)
      Men jag blir glad av dina ord.
      tacksam.
      Ha en fin dag fina du!

      Kram

      Radera
  5. Men åh vad fint ni har det och inte lite du har hunnit med :) kram Diana

    SvaraRadera
  6. Verkligen fint! Gillar de tänkvärda orden! Ha en mysig tisdag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Och stjärnan passar perfekt där skulle jag säga också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Och haha ja vad bra.. att du gillar stjärnans placering. Tror den får stanna där ett tag faktiskt.
      Ha en fin dag idag!
      Kram

      Radera