söndag 9 september 2012

morgon dis

Jag vaknar först av alla.
Huset står tomt 
men solen skiner in.

Jag tar med mig kameran ut i trädgården medan kaffet kokar.


Och där ute är ljuset.
Det magiska ljuset.
Och ljudet.
Det magiska ljudet av tystnaden som bara bryts av rasslande gräs som svajjar i vinden.
Vinden är försiktig, som om den inte riktigt vaknat ännu.
Luften känns ren och klar och jag passar på att ta några djupa andetag.



 Men det är dags nu.
Att ta den där dagen jag tänkt på så länge.
Rensa i trädgården dagen.
Möbler som inte tål frost skall plockas undan och mattor ska rullas ihop och stuvas undan.

Hösten är här.

Jag dricker mitt kaffe och oroar mig för en hund i mitt hus.
Han har ont i ena ögat och ligger stilla och är ledsen.
Veterinär i morgon.
Jag oroar mig.

Idag ska vi hinna massor är det alltså sagt.
Och därimellan ska vi kramas lite mer än vanligt och klappa en hunds mage lite mer än annars.
Vi ska kyssas och vi ska hinna hoppa studsmatta.
Mycket alltså.
Och den där tiden är ju bara precis lika mycket som igår.

(på tal om tid, såg en film med Justin Timberlake "IN TIME" med dottern- annorlunda men tänkvärd ändå )

Så jag får ta tag i det nu.
Ta tag i min Söndag!
Och nu är ju hela huset vakna och bordet är fullt av omeletter och glada barn.
Som det ska vara alltså.

Söndag.



Hoppas ni har en underbar dag!

KRAM

4 kommentarer:

  1. Du skriver så magiskt! Hade behövt dina ord igår i mitt inägg, det hade blivit mer tyngd om du skivit det, vet jag ju!
    Ha en fin dag!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blir glad.
      Glad av att du tar dig tid och säger så mycket fint till mig.
      Så glad att jag önskar att vi kunde ses så hade jag gett dig en kram på riktigt!
      Tack igen.
      KRAM!!

      Radera
  2. Mysigt det låter! Och vilka fantastiska bilder :)
    Jag måste också ta tag i hösten snart.... massor att göra i trädgården!
    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  3. tack snälla.
    Och ja den där hösten alltså..
    Ha en fin dag du med!
    Kram

    SvaraRadera