söndag 9 september 2012

ett hus på stranden

Även när hösten kommer.
När hösten redan är här.
Så drömmer jag ändå om det där huset på stranden.
Det vackra huset som står där ståtligt vackert, vindpinat och med en veranda som taget ur en cape cod annons.


Så länge jag kan minnas.
Kanske redan vid 11 års ålder.
Har jag drömt om ett hus på stranden.
Havet.
Vinden.
Doften.
Saltet.

Jag vet inte om jag bor där på heltid i mina drömmar.
Eller om det bara är en tillflyktsort.
Jag vet inte om det är på kusten i Skåne eller om huset står vid havet i Boston.

Jag vet inte var i drömmen.

Bara att det finns där.

Huset vid havet.

Jag ser hur jag tar långa morgonpromenader vid havets kant.
Jag ser hur vinden rufsar till mitt hår.
Jag ser hur jag smakar på vinden och känner livet i mig.
Där vid mitt hus på stranden.
I en dröm i mitt inre.
Där den alltid funnits.
Alltid kommer finnas.

Jag trivs i mitt hus här med.
Tro inget annat.
Här är där jag ska vara nu.



En annan dag kanske vi ska vara i det där huset vid havet.
En annan dag.
En dag då solen skiner lagom mycket, när vinden smeker vår hud vänligt och havet brusar mot strandens kant.
Då.
I det där huset på stranden.



Jag har hunnit en del idag,
en Söndag med trädgårdsfix, garage rensning och typ 4 maskiner tvätt.
Ibland så ;)
Nu ska jag träna.
Spinning var det på schemat och sen är det nog bara soffa och den där kyssen jag nämnde innan idag ;)

KRAM

6 kommentarer:

  1. Hej och så glad jag blev för att du skrev!

    Jag tror vi gillar lika samma ;)

    Det är två veckor sedan vi kom hem från Cape Cod...å, så härligt det är. Det är något speciellt med havet, ljuset, huset, känslan. Jag drömmer med dig!

    Ha en fin vecka och jag ska titta mer på alla dina vackra bilder.

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Meeen lägg av! Jag tar ett av varje... My god. Och du. Jag har också ett hus vid havet. I huvudet. /L

    SvaraRadera
  3. Jag skrev något liknande på en tyskläxa på gymnasiet. Minns fortfarande raderna utantill. Har skrivit om det sist i detta inlägg:
    http://mininspiration.blogspot.se/2009/06/krysanetblom.html

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag drömmer oxå om ett hus/stuga vid havet...året runt.
    Fina såna hus du visar!

    Härligt att få mycket gjort på söndagarna, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Härliga hus du visar och visst ett hus vid havet hade inte suttit fel:)

    Mycket nytta du hunnit gjort idag - Härligt!

    SvaraRadera
  6. Ja med! När jag ser hus, stugor på en strand eller utmed kusten så blir jag helt tagen av tanken att " tänk att sitta där och titta ut över havet, sommar som höst" Att känna den sköna fridfulla känslan! Härligt! Fina hus du hittat skulle kunna bo i allihopa, om jag va tvungen :)

    SvaraRadera