lördag 8 september 2012

Lat Lördag

Jag vaknade sent.
Sent för att vara jag.
Och jag gjorde precis vad jag kände för.
Jag gick omkring i huset i morgonrocken så länge jag kunde.
Tills det var dags att ta hundarna på promenad och jag klä mig i något mer "grann vänligt".
Jag åt en frukost nästintill i slow motion och vi pratade om allt och ingenting.
Jag och dottern med de vackra lockarna i nacken.



Hon pratade om skolan och om kompisen som har strumpor i sandaler.
Jag pratade om bord ,höstblommor och om att eventuellt äta lunch på stan.

Jag tränade oxå såklart.
Har jag lovat så har jag.
Mig själv.
Och för en gångs skull håller jag löften till mig själv.
Äntligen.

Fick jätte fint paket igår med.
STOLAR!
stolarna i svartbestad ek (tror jag det var.. eller ask? )kom med den finaste mjukaste vita skinnsitsen.
Jag älskar dem lite.
Och om vi har tur kommer de där Eames snart med.
Har ju väntat på Eames i typ en evighet så snart borde de väl..
snart.


och ja här har ni dem.
Stolarna från Fogia.
Så fina de blev.
Älskar dem lite som sagt.
Och längtar ännu mer efter det nya bordet.





Så om nån är sugen på ett matbord i svartbetsad ek.?
Bara maila för mina två är nämligen till salu.
Som nya.

Nu.
Nu ska jag lägga mig i en soffa och pusta lite.
Titta ut över trädgården och tänka att jag tar det i morgon..
det där med höstblommor och annat fix.
I morgon alltså.
Nu tar vi soffläge och drömmer om en godisbit.

Hoppas ni har en fin fin Lördag!

KRAM




2 kommentarer:

  1. sicka finingar de där stolarna....vad ska du ha för bord till? ....och jag är grym av beundran över din träning...hittar inte någon moivation till det över huvudtaget ...trots att kilon tickar på ...grr...och ett konstant dåligt samvete maler i tankarna....Varför är man så dum?



    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska ha ett runt bord den här gången.
      Letat som en idiot efter ett bord som redan från början är minst 150 i diameter och som sen skall kunnas förlängas med skiva när det behövs.. går sådär.
      Men snart så.. har en snickare som hjälper mig ;)

      Och ja träningen.. den motivationen kommer till slut. när man VIll på riktigt du vet.
      Men annars kan du ju köra en 30 dagars utmaning med mig!
      Säg bara till.
      (då måste man fota sig vid träning varje dag och låta den andra ta del av det;)

      Ha en fin Söndag min vän!
      Ps. ska du till Helsingborg på Emmas event?

      KRAM

      Radera