torsdag 16 augusti 2012

Ligurien, Portofino och lite så

så finns det ändå alltid tid för bloggen.
Om man har internet vill säga.
Och det har jag ju nu.



vi fortsätter hitta vår väg här.
Italien.
Ibland kör vi fel.
Men ibland kör vi så rätt att hjärtat hoppar till sådär galet.
Galet bra.





Vi äter pizza i Camogli och ser på lyxyatcher i Portofino.
Och ja.
Helt galet vackert.
Så vackert att jag på riktigt funderar när jag tar bilderna hur jag ska få er att förstå.
För det går inte.
Inte att förklara och inte att visa.
Man måste nog vara här.
Så är det.

Och ja Portofino.
Det är nog gräddan av gräddan om man får säga så.
Jag var helt fel.
På ett bra sätt.
En gammal fiskeby där de rika och kända kan leka med varandra och visa upp sina fina smycken, kläder och inte minst sina båtar.
Hjälp mig liksom.
I shorts och flipflop.
Oj då.
:)


att köpa ett boende här är visst helt galet.
Detta toppar listan.
Efter Portofino kommer capri, ska visst säga en hel del.
Ungefär 200 000 kronor per kvadratmeter kostar det.
Joråsåatt.



Jag har inga pengar för ett fint hus i berget med utsikt över Portofino bukten.
Men jag njuter så länge det varar.
Oj vad jag njuter.

Snart är det ju trots allt dags för vardag.
Vardag igen.
Och jag laddar så gott jag kan.

Kram




1 kommentar:

  1. Men åhhh vilka härliga bilder, inte alls avis. ;) Bara njut!!!! Fin blogg.
    Kram

    SvaraRadera