fredag 17 augusti 2012

det konstigaste

kanske det konstigaste på väldigt länge.
Hos mig.
För mig.

att mitt i resan.
Här och nu.
Så undrar jag för mycket, tänker för mycket och varför varför varför dyker upp i mitt inre.

Resorna vi gör är så fina, sköna och vi bara är.
Men utan dem vi reser med är de kanske ingenting?
Så bara med alla fina själar, de man tycker om.
 blir allt så mycket mer.
Så mycket finare och så mycket bättre.
Så nu, mitt i semesterns sista dygn funderar jag på vad som är vad och vad som är värt allt.
För det är ju trots allt människorna som gör det.
?

Men Italien har gett mig fina minnen.
Minnen som jag vet att vi tillsammans lagrar i vårt sinne.
Jag, en man med skäggstubb och tre barn med bruna ben och saltslitet hår.
Och när tiden går och vi plockar fram minnena igen.
Då är det nog varandra vi minns mest.
Vad vi sa, vad vi gjorde och vad vi älskade.
Jag tror det.
Så nu snart.
Om en dag.
Åker vi hem igen.
Tillsammans.
Och skapar fler fina minnen som vi lagrar där inne med dessa.
vardag blandat med Italien.
Tvättmaskiner och pasta vid havet liksom.
Så gör vi.
Så är det.

Kram

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder från Italien! Njut av sista semestern! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Saklart ar det manniskorna....men det skadar ju aldrig med lite nya, fina nyanser och intryck for att uppskatta varandra annu mer =)))
    Hoppas att ni haft det toppen och att ni kan njuta in i det sista!
    xo

    SvaraRadera
  3. Åh, underbara bilder! Känner precis hur härligt ni har det. Toknjut nu sista dagen. Kram

    SvaraRadera
  4. Låter underbart och visst är det människorna som gör det! Kram Nilla

    SvaraRadera