tisdag 7 augusti 2012

innan det glöms bort

Orden om sommaren som jag gömde under mitt tangentbord.
De ligger kvar.
Idag kommer de fram här.

"sommar är då underbara saker kan hända underbara människor.
Sommaren är då du inte behöver vara den alla tror du är eller den du tror att de tror att du är.

Sommaren.

Sommaren som ger dig doften av nyklippt gräs och barfota dagar i en trädgård som äntligen blommar.
dagar du inte har resten av året är här nu.
Sommaren är din.
Din och min och ingen är där för att se på.

Den har ingen framtid och den bär inget förflutet.
Nu.
Denna sommar.

Den öppnar bara sin dörr och släpper ut dig.
Mig.
Oss.

Sommaren är då du minns barndomen som mest.
Sommaren är minst men störst i mitt sinne.
Störst i mitt hjärta.
Sommaren är då jag mest bara är.
och snart.. 
snart stänger den sin dörr.

*


Sommaren"

Nu väntar Åhus.
Åhus och fem barn och stoora stoora glassar.
Typ så.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar