måndag 6 augusti 2012

blyertsgråa skyar

Det var orden om sommar och att den snart är slut som idag ger mig detta.
Det sägs att det heter regn men idag är det mer som ett tunt tunt "yr" av vatten utanför.
De minsta dropparna man kan skåda med ett mänskligt öga men så många så många att jag lovar dig en genomvåt om du beger dig ut.
trädgården ser ut att må bra.

Jag har min brors tre här idag.
En pojke med ett fastklistrat leende som aldrig ramlar av, en flicka som kan dansa till "all your single ladies" och en blivande fru som lånar min velour dress och ser ut som självaste "hollowood wifen".


vi har kvalitetstid.

Barnen busar.
Vi dricker kaffe.
Barnen spelar.
Vi pratar och dricker ännu mer kaffe.

Nu ska vi packa in alla i två bilar och bege oss in till staden som vi bor i.
Kanske dricka kaffe och kanske hitta något fint.
En väldigt väldigt fin dag idag.
Trots den grå grå himlen och "regndammet" som faller utanför.


Kram

4 kommentarer:

  1. Hej! Så glad att jag hittat till din blogg! Ska läsa flera sidor snart.

    Du hittade väl inlägget om Italien-tips:
    http://mininspiration.blogspot.se/2012/07/tips-for-dig-som-ska-resa-till-italien.html
    ?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Ja jag var in och kollade! Tack .)
      Och vad roligt att du hittat hit!!
      Kram

      Radera
  2. Gillar verkligen din blogg! Har lagt in dig i min blogglista nu! Kram Nilla
    Ps italientips hittar du även hos mig som du vet,

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig dag med broderns familj! Härlig text som alltid.
    Kram Suss

    SvaraRadera