fredag 24 augusti 2012

bädda sängen

Jag har precis gjort det.
Bäddat min, vår säng.
Barnen har bäddat sina.
De är duktiga på det, bäddar och drar upp rullgardiner varje morgon.
Glad så länge det varar.

Jag tänker att det kommer väl en dag då de aldrig rullar upp, eller då de ifrågasätter varför det ska bäddas när man snart ska sova igen.
Har sagt så själv.
Men när man gett dem en rutin en gång i livet tror jag ändå att de faller tillbaka på den.
Ordningen man kan styra.
:)


Jag går igenom deras tv rum.
genom och förbi.
Det syns att vi bor här idag och jag ler.



Den röran de skapar är ändå den finaste.
Mina barns.



Så jag bäddar vår säng och borstar ett rufsigt hår på mitt huvud.
Hundarna är "rastade" och barnen är hejdå pussade utanför skolan.
Jag ska kanske sminka mig lite.
Eller inte.
Huset är ju naturligt stökigt.
Kanske jag borde matcha det idag.
För jag drar till jobbet nu.
Bäddar ännu fler sängar, hänger upp en och annan gardin och puffar kuddar och lite så :)



Och vänner.
 F R E D A G!
Det ni!

Jag ska på spinning till kvällen men sen tar jag och dottern slapp position i en varsin soffa.
Mannen är med sönerna på gocart tävlingar i helgen.

Vad hittar ni på?

Jag har föresten hoppat på en utmaning.
Träningsutmaning!
(välbehövligt!)
Berättar mer om den sen.

Ta hand om dig.

Kram


1 kommentar:

  1. Va otroligt duktiga barn du har som bäddar och drar upp gardiner! Ha en mysig kväll nu med dottern! Kram Nilla

    SvaraRadera