torsdag 30 augusti 2012

alltså Eames..

Som ni redan vet beställde jag ju 4 Eames till slut.
Men satan i gatan vad det tar tid!!
Fattar ni.. att köpa möbler i slutet av April som sägs ska komma i September!!
Helt galet ju.
Men men.. :( får kanske skylla mig själv när jag valde att beställa från Italien. (?)

Vi får nöja oss med extra stolarna så länge.

Jag tror jag ska in till stan.
behöver ett nytt svart nagellack.
Men det regnar.
Regnar tungt och massor.
Och då vill en del av mig bara stanna här.
Dricka ännu mer kaffe och lyssna på Ulf Lundell.
Typ så.



Så jag gör det som är typiskt mig.
Flyttar en vas, byter ut en kudde i soffan.
Tänder ytterligare en Yankee ljus och sniffar lite på rosor som jag köpt till mig själv.




Och försöker fota mitt kök litegrann, kök och vardagsrum som jag fått lite mail om att folk vill se mer av.

Jag ska ta tag i allt mer.

Och är det något ämne, någon plats i mitt hus ni vill jag ska ta upp här på bloggen så bara tjoa till!
En vacker dag tar jag tag i det.

Oxå.



Ulf sjunger om en naiv flicka.
En gång var det jag.
Inte idag.
Inte alla dagar ialla fall.




Korgarna från Åhléns fick stå i fönstret nu.
Den lilla fick tepåsar att ta hand om.
Den stora är fortfarande tom.

Tom men så fin.

Nu ska jag nog äta.
Filmjölk med för mycket kanel.
Precis som det ska vara alltså.
Och ja regnet fortsätter.
När det slutar köper jag nog det där lacket.

Nog.

Kram



6 kommentarer:

  1. Jag behövde också ett nagellack förra veckan. Sådär jättemycket. Ett orange. Och snyggt blev det!
    Märkligt, jag la till din blogg i min reader, men den försvann. Nu har jag lagt till den igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Caroline!
      Ja visst bara MÅSTE man ha ett nagellack ibland.
      Jag körde in till slut igår.
      Ett svart. nöjd.
      Kul att jag får vara med hos dig och hoppas du kommer tillbaka!
      Kram kram och trevlig helg!

      Radera
  2. Galet snyggt har ni det. Detta kallas god smak!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag undrar om jag skulle kunna få köpa dina korgar från Åhlens? Jag har inget emot att betala fullpris då jag har letat efter dem överallt utan att lyckas få tag på dem. Jag vet att liknande finns att köpa på Åhlens men de har inte det lilla "handtaget"... Hoppas på svar till armina.tanja.savanovic@homail.se
    Med vänlig hälsning,
    A

    SvaraRadera