måndag 16 juli 2012

sommarens vackraste väder

Är inte i Skåne idag.
Inte i Kristianstad ialla fall det kan jag lova.
Värmen liksom?
Var är den?
Har den tagit sina varma vindar som känns som krispiga andetag mot huden någon annanstans?
Var är den?
Var är solen som skiner från klarblå himmel och daggen som blänker likt små små kristaller i gräset?
Var är plasket från poolen och glassen som smälter i solen?

Var är Sveriges vackraste sommarväder?

Vad jag hört är det typ i Italien.
Eller i Spanien eller Frankrike.
För i Sverige.. nej inte sommar alls.
Jag ser solen mellan molnen och jag hör en fågel kvittra vackert.
Men värmen är inte här.. värmen är långt härifrån och jag måste klä mig i långbyxor, måste ha med en kofta på min promenad och alla de där sommarklänningarna som jag suktat efter, gått och pillat på och sett mig bära på varma soliga sommardagar.
De hänger kvar.

de hänger i gardroben och ser nästan lite besvikna ut.
Som jag.
Men idag ska jag plantera det där trädet.
Sönerna ska på gocart träning och jag ska kanske ta en dusch.
Baka var det en dotter som sa.
Så ja kanske.. kanske ja.



gräset klippte jag ju igår.
Tvättar gör jag ju varje dag.
;)
Och visst ja.. jag har en ny tidning att läsa.. kanske blir riktigt riktigt bra ändå!
På tal om läsa.. tips på bra bok?

Kram


2 kommentarer:

  1. Jag vill också gärna veta. Vädret. Börjar misströsta, trots att vi lärare nästan har den längsta ledigheten över sommaren har man inte sett till solen överdrivet.

    Har inte en enda gång varit på stranden så där att man packar picknikkorgen på morgonen och stannar där tills halv fem/fem på eftermiddagen.

    Saknar det.

    Om 2 veckor åker vi till Gotland och då hoppas jag att solen är där!


    Stor kram Anna

    SvaraRadera