söndag 15 juli 2012

mojito

Efter loppisrunda.
där vi faktiskt inte köpte en endaste pryl.
Efter det åt vi bakad potatis på stan, lyssnade på sång på torget och trånade efter en lampa till dotterns rum.


en vit, med lång fin tofs på.. vad sägs?
men efter det.
Efter det skjussades dottern till kompis och övernattning på landet, vid havet.
Vi begav oss hem igen..
och grillade kykling och gjorde vitlöksbröd i ugn, egenodlad sallad och sist men inte minst.

MOJITO

Vårt "örtland" borta vid lekstugan är överfullt nu.
Myntan fullkomligt hänger över pallkragen.
Och då måste man dricka mojito det är lag på det.
Hemma hos oss i alla fall. ;)

och mannen jag är gift med.
Han med de grå stråna i skägget och ögonbrynet som alltid åker upp på vänster sida.
han.. han är bäst på mojito.
Jag lovar.
Kom och testa!



och ja då var vi mätta.
Efter kycklingen, salladen, brödet och mojiton.
Godiset fick inte ens komma fram.
Soffläge och mys med mannen.
det var välbehövligt.
Idag har jag sprungit en runda, klippt gräset och nu ska jag köra iväg och köpa ett träd.
Joråsåatt.

Vad gör ni?

Kram

4 kommentarer:

  1. Mojito...gott!!! Ernst varnade för Myntan, innan man hinner vända sig om har den växt ikapp!! Det stämmer nog.

    Härlig dag ni haft. Loppis, fika, övernattning!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Loppis utan att få med något? En bedrift nästan :)

    Annars kommer jag gärna över på en mojito.. När? :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. kom idag!!! för trots regn och rusk som ligger i luften så kanske det är en Mojito som gör dagen!!
      Kom bara kom!

      Kram!

      Radera
    2. hihihihi...jag vill också komma!!!!

      Radera