tisdag 17 juli 2012

ITALIEN

Det blev det minsann.
Så nu släpper jag taget om den här sommaren.
Inte släpper den helt men jag liksom låter den bara vara.
Jag bryr mig inte längre om solen tänker titta fram eller inte.
Jo jag bryr mig.
Men orkar inte stressa.
Kom gärna solen men om du vägrar så flyger jag till Italien.
Jag en  skäggig man och tre busiga barn.

Vi ska se Como sjön och havet.

Vi ska se vackra kullar och jag ska bli brunbränd, jag ska bada i havet vid Riminis kust och jag ska äta glass och pasta och pizza.
Jag ska se Italien alltså.
Det jag aldrig sett förut.
En första gång.

Underbart.

Underbar har den här dagen varit med.
En fin vän kom hit med barn och söta bullar.
Långpromenad och prat prat prat.
Nu badar en dotter med sin kompis i poolen och pojkarna är på gocart banan med sin far.
Och jag är ju här!
Men bara en kort stund.. för nu måste jag komma på vad som skall ätas till kvällen.
Och kvällen.. ja den var ju redan här.
Så jag tar tag i den.
tar tag i kvällen och ser vad den har att bjuda på.



Hoppas ni har det helt helt underbart!

Kram

2 kommentarer:

  1. åh .ni kommer få det såå bra .och jag vill också!! ..måste nog kolla upp det där med en resa....

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. La bella Italia!!! Ni kommer att alska det!! En klar favorit for mig......aker dit sa mycket jag kan! =))
    NJUUUUUUUUUUUT!!! ....lite at mig ocksa tack. x

    SvaraRadera