måndag 30 juli 2012

barnens rum

Jag har drabbats av en liten "gör om gör fint gör nytt " puls.
Igen.
Den kommer och går den där pulsen.
Ibland bara kommer den och liksom skrapar lite i mitt inre och ibland slår den slag i saken och gräver liksom.

Igår tog jag med dottern till Helsingborg och gick och lurade inne på Väla.
Det är något hemskt med köpcenter ändå.
Folket trängs och drar och ser på varandra som djur.
Nästan lite äckligt enligt mig.

Jag blir sån med ibland.. jag vill inte vara med i all den här hysterin.
Men jag är det.

Vi skulle inte ha något, bara se något, fika på något och umgås.
Varför åkte vi inte till havet istället undrar jag.
nu.
Alltid.

Jag fick med mig ett fynd dock.
En klänning från Lindex.
62:- kan ni förstå?
Den var tvungen att köpas.. kanske kan passa i Italien?

Fick höra av en annan att Ebba Von Sydow minsann har en likadan.
Jag vet att Emma har en med, så nu är jag en copycat helt enkelt.
(Bilden är från min Instagram så ta den som den är liksom:)

Men ja.. på tal om att göra om..
jag drog ju ut yngste sonens gamla "expedit" häromdagen.
Igår åkte den andra sonens ut den med.
In åkte ytterligare en Hyllis.
Kanske man kan tro att jag "snöat in mig"?
Och ja det har jag säkerligen.
Typiskt mig.


den passade in fint i alla fall.
Min gamla radio från Florida blev placerad högst upp.


Man kan inte välja låtar, ser bara ut som en sådan.. "diner radio" men man kan spela kasett band i den! ;) och radio!
jag gillar den.

 En baseball handske och boll ligger där med.
Bara för syns skull.


Bredvid sängen står ett fint jalusi skåp i "driftwood-look" jag hade velat ha ett själv men dubbelt så stort.
Gillar slitningen.
Gillar att det ser ut att bo i ett hus vid kusten.


På väggen hänger en annan favorit.
"Världskarte-klockan".
Älskar den med.

Men älskar havet mer.

Idag måste jag dock storhandla.
Hur romantiskt och vackert känns det?
Kanske typ inte alls.
Kanske man borde åka till havet i stället.
Trots att regnet hänger i luften.

Kram

6 kommentarer:

  1. Bloggvärldens reaklänning nr1 tror jag, men snygg är den! Ser jättefint ut hos dig! Radion är ju hur cool som helst och med kassettband, cult!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. är det så?
      Det är jag och alla andra alltså. typiskt, men precis som vanligt ;)
      Tack för de fina orden. och ja visst är den kult min radio!
      Kram

      Radera
  2. Ebba , du och jag som har den då !!!!...*skrattar...jag har köpt den för ingenting också.....

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad trevligt!! du och jag P inte illa! ,)
      Måste kanske ta en date med våra klänningar snart!
      Kram

      Radera
  3. Såg just P i den också, snygg!
    Jag har också drabbats av 'värsta göra om allt' snurren!

    kram

    SvaraRadera
  4. En rejäl djupdykning i ditt arkiv här och så fastnade jag för det där skåpet. HELT FANTASTISKT! Du råkar inte kunna gissa om det går att få tag på någonstans?

    SvaraRadera