söndag 29 juli 2012

pizza och slut på vin

Det låter kanske lite märkligt.
För SLUT på vin det har jag ju inte.
Men det är slut MED vin.
Jag går igenom detta varje sommar.
Och det ser ut att hända denna sommar igen.
Ledig blir på tok för mycket vin.
?!

Ja nu ska ni inte tro att jag sitter här röd om näsan och hummar ut fulla kommentarer om dagarna på grund av vin pimplande.
Nej.
men ett glas till middagen, en mojito innan grillningen.
Ja men ni fattar.
För mycket.
Och träningen blir ju sämre då.
Jag är inte lika stark och springer inte lika fort.
(och är betydligt flabbigare runt midjan:)
Så nu är det slut med vinet.
Alkoholen.

 Tills vi ska till Italien vill säga :)

Och jag tänkte se hur "fit" jag kan lykckas bli tills dess.. det vill säga på 2 veckor.
Om jag slutar med vinet och bara tränar typ alltid och jämt?
Då kanske jag har lite att äta för där :)



Igår däremot var det inte slut med vinet.
Mannen bakade pizza "to-die-for" och jag drack ett glas vin och njöt.
Gott var det.
Vi har en sån där hipp sten platta som de bakas på.. kanske är det den som gör det.. men mest är det min man tror jag.
När han spelar Eros Ramazotti och låtsas vara Italienare där han kastar pizzor runt i köket.
Mest därför.
Gott var det.

Efter det såg vi en "familjefilm".
 Barnen var klistrade framför tv:n, så vill ni ha tips kolla in "isdraken" svensk film och lagom spännande.

Nu ska jag ut och springa.
Hepp!

Kram

PS. Vad glad jag blir för alla nya som hittat hit!
och allt fint ni säger.
Tack.





2 kommentarer:

  1. åh jag älskar det där med att om att "dricker jag inte vin kanske jag har lite till att äta för "....*skrattar...här är det slut med allt känns det som .....herregud vad hände med kroppen ?!...
    ..*skrattar...

    ..och hoppas det inte är för långt till Italien resan ;)

    KRAM

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  2. Jag tar gärna ett glas vin till maten men visst man blir tröttare och slöare av också den lilla mängden. Nu ska jag till att börja springa oftare, blir så mycket piggare då!

    kram

    SvaraRadera