tisdag 31 juli 2012

rent och fint

Ja rent i alla fall.
Fick en sån dag idag,
en dag som jag startar med full kraft med kettlebell pass i hallen, långpromenad med hundarna och en låång frukost.
Och sen smäller det,
det städas och dammas och tvättas och stryks och klorinas och fixas och trixas  princip överallt.


Jag dricker kaffe och lagar lunch med.
Men sen går det i 190 tills allt är klart.
Och då råkade även ogräset mellan plattorna vid poolen få sig en omgång, spindelnätet runt entre´ dörren dammsugs bort och kuddarna i soffan blir tvättade och doftar nu härligt "sommarfrisk".

Ytterligare en långpromenad med hundarna har precis avslutats och jag har satt en deg på jäsning för vi ska få nybakat bröd till chillin i kväll.
Så bara.
Ibland är det en sån dag som kommer.
Den kom idag.
Nu är jag helt färdig och sitter med krokig rygg framför en dator och regnet ligger i luften.
Bruce Springsteen sjunger om gator i Philadelphia och jag tror att resten av kvällen kommer bjuda på soffa, barnfötter under filten, mannens hand mot min nacke och en bra film.
Vad gör ni?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar