söndag 10 juni 2012

rastlös

det är ganska så typiskt mig.
Att inte veta vad jag vill alls och ändå vara galet rastlös.
Har tränat - check
Har tvättat sängkläder- check
Hjälpt mannen staga upp ett staket - check
lagat mat- check
försökt komma på något roligt att skriva om eller fota eller berätta eller göra... - check check check.

Vad gör ni idag?
Kanske jag skulle läsa en bok.

Lite bilder från vår uteplats precis utanför skjutdörrarna...
det kan jag ju bjuda på.
och visa upp det fina bordet jag snickrat!
:)







Vad tycker ni?
Jag ville ha något mer "stabilt" bord som liksom klarar av kaffekoppen och vinglaset och en och annan unge som passerar ;)
Innan såg det ju ut såhär:


Och ja.. mattan.
Jag har ju lagt dit en bambumatta nu.. men ska jag ta tillbaka den svartvita?
Och när vi ändå håller på..
ska jag måla den gamla bänken svart den med?
Slingan är på plats med.
Äntligen.
Hade den inne i vintras men nu så!



Så ja ge mig alla råd och åsikter ni har!
Och ha en fin fin Söndag.
Nu ska jag dricka kaffe och sen springa en runda.
KRAM

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är väldigt snyggt som det är precis just nu. Bordet är ju kanon! Jag tycker att både den vita bänken och bambumattan är fin kontrast till det svarta. Men det är ju jag. Skulle du vilja annorlunda så tror jag att det blir snyggt också faktiskt.

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack för svar!!
      Ville ju just detta.. få lite "input" för här hemma har jag en man som just nu bara suckar och undrar vad det är jag menar.. bordet ja det ser han och det gillar han.. men nej resten får du bestämma älskling säger han och ler.
      Hmm.. men tack Kicki!! jag behåller det helt enkelt!
      KRAM!!

      Radera
  2. Men vad du imponerar !!! här är en som också vill kunna snickra ihop ett bord bara så där...Urfint ....och som du skriver mer praktiskt! båda mattorna är snygga, går med vilken som ...och jag hade inte målat bänken , tycker det är snyggt när det bryter av lite ...

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha du är så söt.
      Kul att jag imponerar!! dig åtminstone. och mig själv.
      Jag har fattat att det bor minsann en liten snickare i mig ;)
      Ja vad bra att du gillar det, alltid roligt med fler "tycken" och ja mattorna.. lite svårt att välja.
      Bänken vit it is.
      faktiskt sa mannen samma sak.. vilket är imponerande i sig eftersom han annars inte säger så mycket om mitt "inredande" :)
      KRAM !!!

      Radera
  3. Wow, det ser ju jättefint ut på er altan. Kul med mera inspiration och kul att hitta hit, kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul att du hittat hit!!!
      Och tack för fina ord, och att du hittar inspiration är alltid roligt!!
      Hoppas du kommer tillbaka!

      KRAM

      Radera
  4. Superfint!!! Ser jatte mysigt ut =)))
    x

    SvaraRadera