fredag 13 april 2012

testa din moral

Det är jag som lyssnar på Winnerbäck.
Det är han som trallar om att testa sin moral.

"och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt.
Du berättade att du sakna mig i natt, det gör jag med."

Och annars drunknar jag lite.. för det regnar ute, det piper i diskmaskinen och i tvättstugan, alla ropar att de är klara.
Det är dags för besiktning i dag, två rena fluffiga hundar vill gå ut och gå i lera och regn.. ja jag drunknar lite.


På bordet står mitt lilla fat med fjärilen i.
Barnen har tittat på mammans smycken.
Bredvid står min drog, min njutning.. min vana.
(ovana betyder ju helt tvärtom:)


mina favoritglas, och min Cola-light.
Min tid.
Innan besiktning och innan jag måste handla kaffe som jag glömde i går.. och innan jag måste leta upp plåt till rabatterna i trädgården.
Innan allt det sitter jag här och sörplar cola och lyssnar på Winnerbäck.
Ja ok, och våndas lite över besiktningen som skall ske idag.
Fan fan fan säger min kropp.. men vi måste ju.
;)


Det är rent här hemma i alla fall.
Jag städade igår.
Idag kan man undra varför jag inte var utomhus igår när solen faktiskt var här.
Ibland gör man fel val helt enkelt.



men ett rent hem en Fredag är skönt.
Då kan man bara vara heter det.. bara vara.. vara vad?
Sitta och glo? Vart?
Jag har ju som sagt svårt att hitta det där.. det där bara vara som vissa pratar om typ hela tiden.
Jag har tappat bort kartan dit, jag vill inte sitta och bara vara.. vill hellre ha något roligt för mig.
Något roligt säger jag.. men vet ändå inte vad.
Sån är jag.
Där är jag.
Här.

Var är du?
KRAM

2 kommentarer:

  1. Winnerbäck, ja han är mannen i mitt liv! Underbart att han turnérar i sommar. Ska se honom på Trädgårn i Göteborg.

    Vilken fint kök du har <3 Megafint!

    Hoppas du går i genom besiktningen och inte kommer hem till mannen med några 2:or!
    ¨
    Ha en fin helg!


    Kram ANna

    SvaraRadera
  2. tur att det kommer fler fina dagar då :) Kul att hitta hit. Vilket fint kök. Älskar vitrinskåpet! Ha en bra helg, tittar in igen :)

    SvaraRadera