söndag 15 april 2012

ensam med kaffekoppen

Godmorgon.


Jag är uppe först av alla .. IGEN.
Att jag inte kan sova längre gör mig emellanåt halvt galen.
( ja ok, mer galen än innan)
Men det som är positivt med det hela är just detta.
Ensam med kaffet, solen är uppe, fåglarna kvittrar, hundarna värmer mina fötter och jag lyssnar på skön musik.
Då är det kanske värt det ändå.

Jag tänkte visa er verkligheten idag.
Verkligheten runt mitt matbord då alltså,
Jag har ju ännu inte fått bestämt för mig vad det ska flytta hem för stolar hit.
Så i MÅNADER nu.. ja alltså månader.. detta är INTE likt mig alls..
så har jag haft trädgårds stolarn inne i huset.
Jopp men visst.
Jag är nöjd över det med.. för annars är jag en sån som skulle kunna köpa något "så länge" som är billigt och bra.. ja ni fattar va?
Men denna gången har jag hållt mig.. och använder alltså slitna gamla utemöbler i köket.


Ja ni ser.
Ute stolar och extra stolar, och jag vet inte alls vad jag ska ha.
Eller jag vet vad jag VILL ha.. men jag vet inte om det är värt det liksom.
Rent penga mässigt...


Ja ni fattar?
Jag ska fundera ett tag till.. men jag måste verkligen bestämma mig snart.

Annars är det sol idag!
Sol och jag funderar på att baka ett bröd nu till frukost..
vad tror ni om det?


Jag letade fram ett bagel-recept men det var för avancerat så det blir nog scones.. snabbt och lätt.
Jag ska ju jobba med och hinner inte stå här i köket någon längre tid ;)

Jag tar en promenad med hundarna nu så får vi se.
Hoppas ni får en fin fin dag!

Här i Skåne ser det ut att bli jätte najsigt idag minsann!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar