måndag 16 april 2012

vita Levis jeans och rufsigt hår

När våren kom skulle det alltid vara vita jeans på alla tjejer i småstaden.
Alla skulle ha dem, helst Levis såklart.. 501:or var det va?


Jag minns tyvärr inte siffrorna men vita, med den lilla röda taggen som påvisade bra småstadssmak i baken.
Levis.. i shit you not.

jag önskade alltid att jag hade Camilla Stenmans bakdel så jag kunde få alla killarna att titta efter mig sådär trånande.. eller att jag hade Lindas avslappnat rufsiga hår som fick killarna att tro att hon var sådär oskyldigt söt och busig, (inte helt sant intryck) att jag hade Amandas låånga blonda hår som virvlade så vackert i vinden när hon kom cyklande genom staden.
Staden och staden.. det var en gata som man cyklar genom på 1,5 minuter.
Jaja men ni fattar.
Hennes hår var lätt värt en arm för mig.



Men jag fick nöja mig med att vara jag.
En snäll tjej med Levis jeans helt enkelt.
En snäll tjej som var så onödigt osäker att det gör ont att tänka tillbaka ibland.
Men snäll.
Snäll är bra.
På majbrasan... då var det TVÅNG på vita jeans.. vilket man nu i efterhand verkligen kan ifrågasätta.
Vita jeans och häxblandning?
Vita jeans och folköl?
Vita jeans och hångel i buske?
Nej nej flicka lilla ta ett par galonisar och extra ullvantar.
Trust me.

Men fint var det ju.
Med de där jeansen som jag fick tjata sönder min mammas huvud för att till slut få köpa... tjata sönder hennes huvud och sen låna en slant eller två extra av "Persson" för att kunna platsa in där runt elden..
ja herre jävlar.. att man inte fattade va?
Inte en jävel minns väl mina vita jeans idag.
Om jag har tur kanske någon minns att jag var en jävel på att tungkyssa.

;)



 Nu ska jag dammsuga och sen ska jag köra och köpa lite trädgårdsfix och kontorsfix.
Sonen.. han är hemma igen.. var på akuten igår för han har haft ont i magen hela helgen och gråtit.
Idag ser det bättre ut.. men äta vill han inte.
Bara titta på barnkanalen.
Ok då.

KRAM



2 kommentarer:

  1. Ja, de där Lewis ja, så var det!

    Oj oj oj hoppas sonen kryar på sig. Inget vidare när de är sjuka. Jag har inga små som jag får vabba för längre så jag hoppas mina kommer att vara friska.

    Ha en fin kväll!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Fina! Tittar in och läser ikapp. Flitig som alltid är du. Längtar efter att träffa dig, behöver en dos av din underbara energi.
    Ses snart vännen.

    SvaraRadera