torsdag 22 mars 2012

träna träna träna

Man blir bra trött på att vara jag.
Nej men lugna ner er nu..
 jag vet att vissa går i taket o ba'.. WTF!??
Vad har HON att gnälla om?
Jag vet.. säkert ingen rätt alls.. folk har det ju miljontalstriljonårs mycket värre på massa andra ställen..

men det här med träningen..
jag måste träna VARJE dag för att inte gå upp ett kilo om dagen.
Ghhhhaaaaaaaa
Nu har jag gjort detta i snart 3 år!
Bara för att liksom stå still i vikt..
(om jag inte tränar typ 3 pass om dagen DÅ kan jag lyckas gå ner)
Så man blir bra trött på denna motvind.

Så jag sitter här och letar inspiration för att ta mig ut i spåret denna morgon igen..
för vissa dagar är värre än andra.
(vet att de finns de som undrar hur jag orkar..och som sagt vissa dagar..)
Men man får ju bara vad man ger..
och man får vad man vill ha..vad man gör det till.
Och vad var det jag ville ha nu igen?
Ja visst ja.. en tight frisk kropp som kan ha bikini på sig i sommar...
ååhh hallelulja.



jasså det säger dem??
Vad sägs som TRE ÅR!
Jaja.. inte bitter idag.. inte alls.
Men ett tips som jag gör alltid.. det är att jag klär på mig träningskläderna så fort jag vaknar.. då liksom tvingar man ju sig själv.
Kan ju inte gärna ta av sig dem och byta om UTAN att ha använt dem liksom.
Så ja.. träningskläderna är på.. och kaffet är uppdrucket.
Nu blir det 8 km.
HEPP.


nej jag vet.. det där kommer aldrig att hända.
Men hoppet liksom.
Det sista som lämnar människan har jag hört.

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Härligt med motion! Ett bra knep som du beskriver om att ta på träningskläderna direkt när man vaknar!

    Du är ju jättesmal och fin...men man vet alltid bäst själv vad som funkar och inte.

    Hihihihi visst får man gnälla! Eller hur!

    Fin dag till dig vännen!

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Antingen är det generna eller så äter och tränar du fel. Jag skulle ta kontakt med en pt eller träningscoach. Mer träning är inte alltid bättre. Jag tränar regelbundet. Varje dag ibland. För mig är det viktigaste variationen. Jag har alltid varit fetträdd och kört mest kondition. Vill bränna. När jag började lägga in styrketräning i form av bodypump-pass började det hända grejor. Eller när jag bryter av med yoga, simning eller dans. Har man dessutom tappat glädjen och motivationen är man ute på fel spår. Då tror jag kroppen låser sig och släpper inte ifrån sig fettet.
    Kram

    SvaraRadera