fredag 2 mars 2012

om att andas

Gör det idag.
Andas.
Vädret ute är fantastiskt.
I alla fall här hos oss.
SKÅNE.

Himlen är klarblå och fåglarna kvittrar som om de nästan går på Speed.
Inte för att jag vet hur en fågel på speed beter sig men det känns som det är ungefär såhär de skulle låta..
glada men tokiga på samma gång.
:)


FREDAG.
Det är på Fredagen som vi får hälla godis i den här skålen, Fredagen som vi tillsammans planerar vad vi ska äta.
Fredagen då jag vet att jag ska få ett glas rött.
FREDAG.



Jag ska ta en långpromenad med två små tussar till hundar nu.
de tittar på mig med huvudet på sned och liksom berättar hur fint väder det är och att de liksom måste ut och lukta på alla andra hundars kiss.
Haha sant.

Så jag gör det, rastar dem och mig själv.
Sen är det en lunch på stan som står på kartan, jag och en tjejkompis ska äta smarrig sallad här och prata om männen i hennes liv, om barnen och livet i allmänhet, efter det ska jag hem och möta upp barn.
Tidig kväll är det spinning på gymet.
Ja shit det var visst massor att göra idag minsann.
Där ser man.

Vad har ni för er?



KRAM

4 kommentarer:

  1. Målar på ett skolarbete, det kommer ta HELA dagen, not! Ska osså ut på promenad, tror jag för attans va finnt väder det är idag! Kan ju inte sitta inne o titta på solen fönsterna är för skitiga... Det va ju fassen va du tränar, bra jobbat men jag får ju så dåligt samvete :)
    Ha en skön fredag! Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha skönt att du oxå har skitiga fönster.. för här ser man fasiken inte ut ;)

      Jag har gjort allt jag skulle.. utom spinning.. kommer snart.
      Och sen blir det rödtjut och chips.. plus minus noll liksom :)
      TREVLIG HELG!!

      Radera
  2. ...godis blir det inte här i dag, spar det till imorgon!

    Man vill ju bara ut och dricka kaffe i det fina vädret, sola till sig en liten grund och jaa ALLT!

    Vi inviger grillen ikväll oj så härligt det ska bli men först 6 km i spåret!

    Din dag ser ut som en typiskt underbar fredag!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh grilla.. mysgt! vi invigde vår i Söndags.
      I kväll är jag ensam med barnen så grillen får inte sällskap ikväll.
      Bra jobbar med träningen!!
      Ha en dunder helg!


      KRAM!!

      Radera