onsdag 21 mars 2012

minns ni


Ja visst var det vackert.
Nätterna på sommarlovet, jag hade för stor t-shirt och brunbrända ben.
Jag var så nyfiken på allt, men mest på dig.
Tänk att nätterna var så mycket bättre än dagarna, ville aldrig sova på natten bara vara där ..ständigt närvarande.. med öppet tonårshjärta och väninnornas skratt.



Jag minns allt så bra när jag ger mig hän.. långt där under den mänskliga filten finns de... alla minnen.. kan känna lukten från det höga gräset där vi gick mitt i natten.
Minns ljuset över åkrarna när solen var på väg upp igen.. hur fåglarna flög försiktigt och slog sig ner för att kvittra i ett träd.
Jag minns pirret i magen, pulsen i halsen, jag minns längtan efter livet.. minns oron över kärleken och framtiden.
Ja visst var det vackert.


Han hade en rostig cykel som rasslade när man trampade ner för gatan, hon hade en söt aprikos färgad kjol som jag önskade mig i flera år.. han hade en hottad bil med vinge bak, gran i backspegeln som gav mig huvudvärk varje gång.. Jag ville vara lång precis som hon ..jag ville hålla hans hand, ville prata natten lång, såna som oss kan aldrig dö.. minnen lever kvar och allt som har varit kan alltid komma tillbaks…i minnet.


Han hämtade upp mig utanför mitt barndomshem i en vit gammal volvo.. hon ringde mitt i natten för att gråta ut hos en vän, han lämnade en rolig historia på telefonen för att få mig att skratta. Hon höll mig om ryggen när alkoholen blev för mycket..han skjutsade hem mig och såg till att jag var säker… de ringde, de brydde sig, de frågade, de fanns där.. vänner i tonåren alltså.
Det är galet underbart att minnas tiden då man längtade till tiden här och nu.. vi skulle se allt för hur fint det var.. hur fint det är..galet bra dagar och nätter i tonårstid.. med tankar, kyssar, bråk och galenskap.. om alla bara kunde minnas ..

Eller som Lars säger:
-Jag vill ha det som du, fast jag vet att du tänker likadant ibland och vill
ha det som jag

Nu ska jag köra på ett möte.
Ses senare idag!

KRAM

7 kommentarer:

  1. Hej vilket fint inlägg! Och jag som redan är nostalgiskt lagd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. oo vad trevligt! och ja nostalgi i den finare formen är ju bra att ha! eller hur!? :)

      xox

      Radera
  2. Neej du måste använda dig av din skrivarkonst i något som du tjänar pengar på! Du skriver ju som jag sagt tidigare fantastiskt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj tack snälla du!
      Ja det hade verkligen varit nåt.. att få betalt för att sätta ord på mina tankar.. oj oj oj .. och i denna skallen finns det fullt med tankar ;)
      Kram! Och vilka fina blommor du planterat! jag ska ta tag i det jag med.
      VÅR nu ju!
      Kram

      Radera
  3. Jättefint skrivet, blev riktigt sentimental när jag läste det...
    Du är skitduktig på att sätta ord på känslor.
    / Adrian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Adrian!
      Ja känslorna finns ju här inne alltid.. och man minns ju allt när man vill minnas.. orden finns ju oxå här men det är nog bara vissa som förstår sig på mig.. och tur att du är en av dem! ;)
      Kram

      Radera
  4. Hej hej.

    Va fint beskrivet, gillade det jättemycket.

    Kram

    SvaraRadera