tisdag 20 mars 2012

Lyckan i LA

Jag har precis tittat på det,
den nya reality serien på tv3, "Lyckan i LA"
Ja alltså.. tänk vad jag drömde om livet i USA när jag var yngre.
Kanske jag fortfarande gör..
ja nog hela tiden.
Inte läpparna alla tycks vilja ha där, nej dem kan jag vara utan.. mina är ganska stora som de är.
Men solen, palmerna,pulsen, och dreamer-länslan som sprider sig.
Jag ville bo i LA när jag var 12, drömde om det från första avsnittet av 90210. ja ni fattar.
Jag flyttade till Florida i några år.. saknar det varje dag.

Vad jag lärde mig där?
 att  dricka för mycket Cola Light..
haha.. säkert mycket mer än så men det hänger kvar.
Älskar det. smaken alltså, med is... och ibland med en bit citron..

Har liksom valt att ha den ovanan.. varför heter det O-vana? det är ju en VANA..
hmm skumt det där.

jag dricker Cola light i mina fina ittala glas idag,
dricker Cola och sorterar smycken.. inte illa va?
Och torkar av diskbänken, viker tvätt, dammsugar hallen.. ja ni ser.. busy bee liksom.

och på tal om att torka bänkskivan..
jag vill ha en ny..
har egentligen velat det hela tiden men vi hade inte råd med det då vi byggde, var ju ganska mycket utgifter då..
men nu drömmer jag igen.. om att byta ut den här till marmor..
oj oj oj.. nu kommer svettdropparna på överläppen ..
måste prata med mannen idag tror jag minsann ;)

Bilden är härifrån  

ja men visst.. tänk er detta.. oj oj pulsen gick precis upp igen.
Vill ha!

nu ska jag förbereda mellanmål.
Ikväll blir det spinning igen.

KRAM

5 kommentarer:

  1. Oj, har du också bott i Florida?!

    Jag bodde i Boynton Beach i ett år. HAr också en ständig längtan tillbaks. Vi sitter just och planerar en USA resa till nästa år. Först tänkte jag springa tjejmilen i NY men så kom vi på att Gabriella tar stundenten i samma veva så vi får åka dit längre fram på sommaren!

    Vilket grymt kök! Lovely!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh Boynoton... där har jag varit massor!
      Bodde själv i Delray Beach i 3 år.. jätte nära ju!
      Och ja visst längtar man tillbaka.. ständigt och jämt.
      Solen, poolen, palmerna, stränderna, shoppingen!!!! maten.. ja du fattar.
      trevligt med Usa resa!!

      KRAM!

      Radera
  2. Gud vad härligt att ha bott over there! Jag har aldrig varit där, men det skulle vara urkul att åka dit någon gång!
    Ja ang kök kännns det som man vill byta med jämna mellanrum! Vi gjorde om köket för 9 år sedan till ek och vad vill jag nu, naturligtvis ha vitt med marmorskiva, fast en svart, men får jag fundera ett tag till så vill jag nog något annat! Konstigt vad allt är förändligt hela tiden, man är inte nöjd länge!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi hade ett hus som vi hade renoverat innan detta och även där hade jag vitt kök fast med valnöts bänkskiva.
      Detta är jag nöjd med annars.. bara de där carerra marmor skivorna som fattas ;)
      Sen kanske kanske jag nöjer mig några år till ... ;)

      och ja Usa.. du måste åka dit. måste.

      KRAM

      Radera