tisdag 20 mars 2012

skriv en bok som alla läser...

..gör en sång som barnen sjunger, när terminen tagit slut.
Sy upp en kollektion med kläder..
var det extra i parfymen.. den som vackra kvinnor bär.

Ja men eller hur?

Det där är ju inte mina ord, utan Bo Kaspers 
(tack Krickelin som påminde mig)

(sonen med sin nya fina jacka från POP)

Men de säger de rätta orden i dag.. tänk vad mycket man skall göra, hur mycket press det finns här i världen.. och vilken satans press vi ställer på oss själva, och inte minst hur vi ser på allt.. alla är så duktiga, så kreativa och så mycket mycket mycket av allt.
och själv känner man sig som en fis i rymden.

vilket vi ju faktiskt är..

Men shit vad mycket alla ni där ute är bra på!
Jag blir tagen, blir stolt av att vara människa pga vissa av er.
Ser så mycket LIV hos er, 
ni levererar som de heter i reklam branschen :)
Ni visar peppande träningsbevis
Ni ger inspiration , igen, igen och igen.
För visst kan internet vara galet farligt och lite bekräftelse jagande.. men det är ju det som är/kanvara bra.
Bra för oss som behöver det i livet, bra för oss som behöver likasinnade och vänner som vi inte hunnit finna i det verkliga livet.
Gemenskap i cyber-rymden!
O jo jag gillar det.
Vissa tjejer här ute känns som mina vänner på riktigt..
som Lotta <3
eller Anna
Ja ni fattar..jag kan lista den listan superduper länge men det finns nog en risk att vissa stör sig på mig då och undrar hur i Hel..te jag kan tro mig vara vän med dem eftersom jag ju faktiskt inte känner dem alls och det säkert inte har en aning om vem jag är.. haha ja ni fattar ;)

det där håret alltså :)


Underbart att ha en social tillväxt ju!
Och allt pga bloggandet!
trevligt va? va? ;)


Nu ska jag fortsätta livet, det regnar idag.. hundarna tyckte det var sådär på promenaden.
Barnen lär sig skriva i skolan, jag fortsätter jazza runt till Bo Kaspers och dricker kaffe samtidigt som jag hänger tvätt i hela huset eftersom torktumlaren är på lagning.
Allvar?? hänga strumpor och trosor?? galet ju.

KRAM!

4 kommentarer:

  1. Gud vad du är duktig på att skriva och lägga tyngd och förståelse i orden! Jag håller fullständigt med dig i allt du skriver! Du jag gillar också Bo Kaspers, men det var länge sedan jag lyssnade på dem!
    Ha en underbar dag!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej helena!!
      Tack vad snällt.. och roligt att du tycker om det jag skriver.
      Tack tack.
      Och ja Bo Kaspers.. så bra ju!
      KRAM!

      Radera
  2. Jag hoppas att jag alltid får vara din vän! Tiden gick så fort när vi var i Malmö men jag hoppas verkligen på fler träffar :)

    Håller med Helena där att du är så duktig på att skriva och jag gillar dina tankar. Känner ju igen mig i mångt och mycket.

    Fortsätt leverera :)))

    Kramar Anna

    Ps..kom tänka på vår lilla uppvisning med de galna musikanterna ;) Hahah, ja herre gud alltså..

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja du Anna.. där kunde vi leverera minsann!! :)
      Miss u!

      KRAM!

      Radera