onsdag 28 mars 2012

kent

999

Ja nu var de här igen, Kent.. mitt hjärta hoppar av bara rösten han har… mitt hjärta hoppar och min puls byter takt som i att påminna mig om att detta är bra, detta gillar jag.


Musik är som dofter för mig.. får mig att minnas saker jag trodde jag glömt, saker jag inte visste jag hade med mig, får mig att drömma, glömma, känna och nästan nästan att kunna ta på.
Musik är en del av mig, en del av livet.
Det var jag som  gillade dem, inte hon och han.. bara jag.
Sen kom han och älskade dem lika mycket som jag.. han kunde alla texter och nynnade utan att han själv visste det.
Om jag hade gillat Kent innan så lärde han mig att älska dem, han fick mig att lyssna lite till.. lite mer och lite intensivare. Kent flyttade in i mitt hjärta.

1 gång har jag sett dem live, bara en gång.. och det var han som tog mig dit.. han bjöd mig för jag var tvungen att se dem sa han. Tvungen.
Nu är de tillbaka igen.. ni måste lyssna..
”det fanns ett ljus som aldrig släckts.. som sångerna från min uppväxt”
Ja ni hör ju.. alltså dem där Kent.

Gotta love'em

KRAM

1 kommentar:

  1. Jag är inte riktigt övertygad Kent-fan ännu. Upptäckte dem först i höstas. Men musik är en stor del av mitt liv. Den frambringar minnen och känslor som inget annat. Kram

    SvaraRadera