onsdag 28 mars 2012

nu jävlar

Godmorgon!

Jag är sådär "håll-käften-jag-dör-snart" förkyld.
Sover inte men är trött, kan inte andas genom näsan för då nyser jag non-stop och inte genom munnen för då skrumpnar tungan till en liten fnöskebit att tända brasan med.
Ja ni fattar.

Mitt huvud är inte med mig när jag skriver idag, det liksom flyger en meter ovanför kroppen som en helium ballong så vad jag än skriver som jag kanske i morgon inte kan stå för.. det är ok.

Jag har varit ute på långpromenad med hundarna i snabbt tempo och med liite spring emellanåt.. jag har ju så jäkla svårt att hålla mig från att springa när jag ändå är ute liksom..
hoppades att förkylningen skulle känna av hur inte välkommen den var och liksom bara flyga sin kos..
gick typ inte alls.
Jag svettades som en gris efter tre steg... gris och gris.. hur mycket svettas en sån?
Som en gris över öppen eld då.. då hajjar ni! :)


jag roar mig med att leka med foton, lägga på en textur, adda färg.. ja leka helt enkelt.
Måste ut och fota våren ju, för snart är den förbi..jag ser hur knopparna snart snart ska smälla upp.
Syrenbuskarna skriker ..snart snart "kläcks" dem.
 Trodde inte det fanns så tjocka knoppar.

Vad gör ni idag?
Hoppas ni är friska och glada.

Vet ni vad jag kom och tänka på när jag gick där i solen?
Ebba grön.
Minns ni?

Oj oj oj.. jag har ett långt inlägg om tiden vid Ebba Grön det kan jag lova..
jisses! som en pensionär hade sagt.
Herrejävlar som jag hade sagt.

Det tar vi en annan gång.
Ebba Grön och herrejävlar :)


KRAM

1 kommentar:

  1. Passar väl bra med 800 grader till din temperatur ;)

    Var försiktig med förkylningen vännen!

    Kram Anna

    SvaraRadera