torsdag 16 februari 2012

kyla

Jag är född i Juni.
Jag älskar inte vinter.
Jag ser inte alltid det fina i det kalla, den röda näsan, de frusna fingertopparna, de rosiga kinderna.
Jag är född i Juni och behöver sommar året runt.
I alla fall vår, fågelkvitter, torr asfalt som dammar efter mina cykelhjul, sol som strilar in genom min persienn.
Jag behöver varma vindar, barnskratt på sandstrand, jag behöver skrubbsår på barn knän, känna doften från syren och kaprifol, känna grönt gräs under bara fötter.
Jag behöver värme.

Jag längtar så mycket efter ett annat klimat att jag ibland undrar hur det ens kommer sig att man faktiskt bor här.
Kallt, många månader om året.
Kallt.


Jag ser en liten liten stjärna av hopp nu..
om varmare dagar.. sol och värme.
För visst är det väl så att den kommer varje år?
Eller kan det vara så illa att vi ska fortsätta frysa..?
Sanningen är ju..
att vi kan få frysa upp till ca 4 månader till om det ska vara riktigt illa.
Men det ska vara bra.
Så snart.. snart kommer solen och värmer oss..
in genom huden.. ända in till själen.
Hoppet finns här.

KRAM

6 kommentarer:

  1. Jag fyller också år i juni! 22 och i år på självaste midsommarafton!

    I år är det nog första gången som jag bara gillar läget vad det gäller vintern!!! Men ha tålamod,,inte många dagar tills det åtminnstone är vårmånad :))))

    SvaraRadera
  2. Såg att du undrade det här med kolumnerna inne hos mindecor. Har du hittar var du ändrar eller ska jag berätta.
    Välj Design när du har instrumentpanelen i blogger öppen. Sedan väljer du Malldesign. Till vänster ser du valet Justera bredder. Klickar du där får du upp en sorts linjal som du kan justera bredden med. Hoppas du förstår vad jag menar. Fantastiskt fin bild på dig här ovan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Sahra. Och tack. Jag hittade! :)
      Kul att du tittar in!

      KRAM!

      Radera
  3. Oh de där underbara första solstrålarna från den varma vårsolen... Kan nästan känna dem! Man stannar upp och bara känner värmen! Ja då längtar jag ännu mer till våren nu då :)

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det underbart.. när de kommer en sån dag då du kan sätta dig mot husväggen med en kaffe.. kanske en filt om benen.. blunda och låtsas att det är vår.. på riktigt.
      mmmm sååå skönt.

      Ha det bra du med !!
      KRAM

      Radera
  4. Å satt bara och "nickade" när jag läser ditt inlägg! Jag är dock född i februari men ogillar vintern ändå! Tycker inte om kylan och längtar konstant efter värme :) o lever också på hoppet om att sommaren kommer snart!

    önskar dig en fin helg! KRAM

    SvaraRadera