fredag 17 februari 2012

2 sides of 1 coin

Sån är jag.. två sidor av samma jag.
Jag vet inte vilket ben jag ska stå på ibland.
Jag vet inte om jag ska gå åt höger eller vänster.
Jag tycker en sak och en annan om nästa fast det handlar om samma sak.

Svammel.
Sanning.
Jag är en av dem som vill äta kakan för att den är god men inte springa bort den i typ 7 km för att jag vill vara snygg.
Jag springer bort den där kakan i alla fall men ni kanske fattar vad jag menar?

Jag är en av dem som vill vara fri som en fågel men samtidigt ha en stabil grund att stå på.

När vi byggde vårt hus tittade arkitekten på mig och sa:
- snyggt och praktiskt Carola är inte alltid det matchar så jäkla bra, du måste lära dig välja.

Kan inte.
Aldrig kunnat.
Välja.

Jag tycker inte om tanterna som har ankläppar eller sprutar rövarna fulla med lårfett heller..
men jag hade lätt kunnat operera mig själv om jag hade pengar och visste att jag skulle bli till det bättre.
Jag är så jäkla två sidig.. för jag vet liksom inte riktigt vilket ben jag ska stå på..
fel.. rätt.. rätt eller fel.. ingen aning.
Gör vad som känns rätt.
Livet.

Livet är knepigt och ger mig för många vägar, för många val och samtidigt inga alls.
Livet är djupt och ytligt, sött och surt.
Livet.

Här hemma skiner solen i ett ganska rent hus.
Fredag.

Vi åt lunchen på stan, vi pussades i solen, vi skrattade och skojade.
Vi har en Fredag att minnas.
Jag spelar Ulf Lundell högt här inne på kontoret nu.
Barnen spelar spel, mannen läser reklamblad i soffan.
Livet.

Jag måste träna, tänker äta godis idag fast det inte är bra för mig.
I alla fall.
Vad gör ni idag?



Jag känner vårens vindar.. snart mina vänner.. snart.


KRAM

4 kommentarer:

  1. Min mamma skrev i min studentmössa 1984: Hur kunde du bli student som är så ambivalent.

    Kanske inte så snällt, men hon hade så rätt.

    Jag är likadan. Ena dagen si, andra dagen så. Får lätt ångest av val. Har jag valt rätt, valt fel. Tankarna snurrar.

    Ha en fn helg Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. oo visst är väl blogg världen underbar.. så jag får bevis på att det finns fler som jag! :)
      KRAM!

      ps. jag tog aldrig studenten... just pga av det ;)

      Radera
  2. Trodde det va mig du skrev om... så mycket pratade vi inte i lördags :) "Tänk om, vad om, om jag gör si eller så" dyker alltid upp när beslut ska fattas... Veligare än mig får man leta efter!

    Ha en skön helg! Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nej vi pratade ju inte så mycket. Men underbart att höra att det finns fler som jag.. knasiga veliga och ändå jätte bra!

      Kram

      Radera