måndag 2 januari 2012

OCH PANG

I bland säger det PANG
mitt i hjärtat och djupt in i själen.
P A N G 

Jag är kanske för mycket för mig själv?
Kanske jag skulle behöva resa bort?
Lägga mig ensam någonstans och stirra upp mot himlen.
Kanske jag måste vara ensam för att kunna andas stort?

Barnen renar mig, med deras stora ögon som tittar på mig, deras andetag i soffan tätt vid mitt öra..
deras fingrar i mitt hår, ben som sparkar mig, armar som drar i mig..
barnen räddar mig. alltid.
Utan dem skulle man inte veta sin plats alls.. vilken jävla tur man har underbara tre.

För ibland känns det som jag vill fortsätta springa.. springa tills benen går av.. tills hjärnan hittar rätt och hjärtat slår hårt dunk dunk.
I bland känns det som så.

kanske jag borde skrika någonstans?
Hitta en plats vid havet och bara skrika rakt ut?
Kanske min själ behöver det.
Kanske PANG försvinner då.. eller kanske PANG i alla fall inte blir så högljutt eller så tungt.



Jag tog ett bad, en låt som spelades på radion.. och pang.
Men oroa er inte för mig, ett pang kan vara fan så bra med det vet man liksom aldrig.
Och det här är ju det nya året!
Det nya året som blir ÄNNU bättre än det förra det minns ni väl?
Kanske det där var det PANG som skulle säga att jag glömmer allt nu.. jag ser klart och tydligt.. jag är färdig för nästa steg.
Kanske det var det det va!
Ja det tror jag!

Allt julpynt är borta.
Nu får våren komma.
Nu får nya friska vindar fläkta hitåt!

KRAM



1 kommentar:

  1. hej fina!
    vad vackert du skriver.
    visst är det som du säger i ditt svar.
    vissa dagar flyter allt på. man tänker inte en ond tanke. andra dagar förstår man ingenting och vill bara krypa in i sitt skinn.
    med hjälp av andra, som förstår, så kan man nog komma i mål.
    tror inte du det?
    :)
    tusen tack för dina fina rader till mig. jag blev sååå glad.
    stor kram/jennifer

    SvaraRadera