söndag 4 december 2011

Och så var det dags för kola.

Hej på er!

2:a advent idag, hur har ni det där ute?
Har ni lyckats få någon X-mas feeling ännu?
Jag har ingen alls.. vet inte vart den är eller om den kommer iår.. men jag försöker så gott det går.
Idag har jag städat, flyttat runt på lite möbler, ändrat om bland lite saker i köket, rensat i skafferiet och tvättat sängkläder.

Min rottingfåtölj fick komma in i värmen med.. tänker att jag ska köpa en stor djurfäll att lägga däri senare men den får vänta lite.. fåtöljen fick komma in ändå.

den står lite knasigt placerad nu kanske.. men jag får flytta runt den och känna efter.
Fåtöljen är ett loppis fynd som vi målat om, den luddiga pläden är från jobbet och kudden HM, stjärnfilten är köpt från deval för ca 7 år sedan, kandelabern från chili.
tavlan är gjord av mig :)

Ja visst ja.. granen med:

den är fin där den står men julkänslan är ändå borta.. :(
Men som sagt.. 2:a advent och 5 grader varmt.. vi tänder ljuset och hoppas känslan kommer snart.

Nu ska jag och dottern koka kola.. det heter så va? haha coca-cola liksom.
Ja jag vet kass humor men jag är sån :)
Det ska vi göra, kanske med Ulf Lundell i spotify listan det visar sig.

Hoppas ni har en fin fin Söndag!

KRAM!




2 kommentarer:

  1. Grym gran! Tror jag nöjer mig med att göra en förstoring av bilden på din gran i år. Hänger upp den på väggen, barrfritt och småkrypsfritt. Perfekt.
    En liten undran, har du tänkt delta på Emmas bloggträff den 11 feb? Vore ju lite småkul att vara med eller vad tror du?
    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  2. hej!! Ja gör så förstora upp min och häng den där.. så liksom är jag lite "med" på er jul oxå!! :)
    ja hade det inte varit roligt att gå på Emmas event? och så får du och jag ses med!! Tror du?
    hoppas snön kommer till er snart och Idre,.. jag vill oxå!

    KRAM, LadyG

    SvaraRadera