torsdag 8 december 2011

och jag är avundsjuk

Jag är ju inte alltid som alla andra det vet jag.
Det vill jag inte vara.
Det vill nog ingen vara.
INDIVID
 vara oss själva.
 Bara en av varje,en av mig och en av dig.
Så när jag öppet talar om att jag är avundsjuk så är jag ju inte så där svensk som många är här i min värld.
Jag sa MIN inte DIN, men ja jag tänker massor. Det om något vet vi ju och jag tänker mer nu än någonsin tror jag.
Jag är avundsjuk på de som inte tänker så mycket, jag är avundsjuk på de som på riktigt inte bryr sig om att kamma håret eller klä sig fint, avundsjuk på dem som på riktigt inte oroar sig för sin framtid eller ifrågasätter sina val, de som vet att barnen klarar sig, att en jetson fåtölj aldrig gjort någon lycklig.(fast jag tror fortfarande att jag skulle bli lite lycklig av den:) att Hunter stövlar inte håller vatten bättre än någon annan stövel, att hemmagjord korv inte mättar mer än köpt.. (oj det kanske den gör..ute på djupt vatten nu känner jag:)
Jag är avundsjuk på de som kan leva ärligt mot sig själva hela tiden, som aldrig ljuger mot någon annan eller sig själv.
Avundsjuk på de som bara kan vara, bara sitta eller stå eller gå i nuet.. som "insuper atmosfären" och njuter av att göra ingenting.
Sån är inte jag.



Jag är inte så avundsjuk så jag vill bli som dem.. bara avundsjuk på att de ser ut att ha ett lugn som jag inte alltid har. (nästan aldrig har faktiskt)
Jag vill inte vara  dem.. bara känna så som det ser ut att de känner.
Svårt att förstå mig idag kanske men en eller två av er kanske förstår, eller i alla fall anar vad det är jag vill ha sagt.
För jag är alltid så "sökande" och det är ju bra på ett sätt.. för utan drömmar händer ju inget.. ingenting förändras eller inget får min puls att stiga.
Och utan tankar utvecklas jag inte, jag vill utvecklas.

Men jag är avundsjuk på alla de som liksom hittat dit de skall, det det ska göra..
för jag bara snurrar runt..fattar på riktigt inte om jag kommer hitta dit.. eller vilja något så mycket att jag liksom går igång på det.
Jag söker vidare .. en vacker dag.
Vacker dag.

"berätta hur du gör
berätta hur du gör.
En känsla som du lämnar när du vänder bort din blick.
Berätta hur du gör.

berätta vad det är 
så jag förstår hur jag ska nå dig"
-Lars Winnerbäck


KRAM!

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag tror att alla tänker så. Även de du är avundsjuk på.

    SvaraRadera
  2. vet du.. det tror kanske jag med innerst inne :)

    SvaraRadera